ثبت بیش از 90 هزار پژوهش در سامانه ایرانداک

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: پیشرفت ثبت پژوهش‌ها در سامانه ایرانداک در سال گذشته زیاد بوده و بیش از 90 هزار مدرک ثبت شده که امیدواریم در سال آینده پوشش سامانه ایرانداک کامل شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه روند ثبت پژوهش‌ها در این سامانه رو به گسترش است، گفت: پیشرفت کار در سال گذشته زیاد بوده و بیش از 90 هزار مدرک در ایرانداک ثبت شده و امیدواریم در سال آینده پوشش سامانه ایرانداک کامل شود.

علیدوستی در پاسخ به این سوال که در گذشته باوجود الزام قانونی همه دانشگاه‌ها در ثبت پایان‌نامه‌ها و مقالات در سامانه ایرانداک همکاری نکردند، پس از رفع موانع موجود وضعیت همکاری دانشگاه‌ها در این زمینه چگونه است؟ گفت: نحوه همکاری دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و خارج از مجموعه این وزارت متفاوت بود که بیشتر دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، در حال حاضر برخی مؤسسات آموزشی در دیگر مجموعه‌ها هم در حال گفت‌وگو با ما هستند که از طریق نظامات خود یک جا کار ثبت پژوهش‌های آنها در ایرانداک را انجام دهیم، به جای اینکه هر مؤسسه هر کار پژوهشی را به صورت مجزا ثبت کند.

علیدوستی خاطر نشان کرد:طبیعی است که انجام یک کار ملی که با صدها هزار دانشجو، استاد و موسسه سر و کار دارد، برای رسیدن به بلوغ به زمان نیاز دارد اما تا بلوغ این سامانه‌ها زمان زیادی باقی نمانده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022467

وب گردی

وب گردی