افزایش ۳۰ درصدی میزان استفاده از سلف‌های دانشجویی به دلیل فشارهای اقتصادی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی زیادی که روی خانواده‌ها و به تبع آن دانشجویان است، میزان استفاده از سلف‌های دانشجویی ۳۰ درصد نسبت به گذشته افرایش یافته که این موضوع بار مالی بیشتری را به سیستم اعمال کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما، سادات لاری در حاشیه همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان این‌که بودجه فرهنگی و دانشجویی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ناچیز بوده و کمتر از یک درصد از بودجه این وزارتخانه را شامل می‌شود، اظهار کرد: اکنون سرانه دانشجویی وزارت بهداشت ۳۲ میلیون ریال تعریف شده که در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کمتر از این رقم بوده و این موضوع مشکلات زیادی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و ورزشی دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: این موضوع در همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که برگزار شد، طرح و بررسی شد، همچنین وزیر بهداشت برای افزایش بودجه معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور و تفکیک آن از حوزه آموزش قول مساعد داد.

لاری به فرسودگی خوابگاه‌های دانشجویی و مشکلات بخش تغذیه اشاره کرد و گفت: هر ساله هزینه زیادی صرف تعمیر و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل فشارهای اقتصادی زیادی که روی خانواده‌ها و به تبع آن دانشجویان است، میزان استفاده از سلف‌های دانشجویی ۳۰ درصد نسبت به گذشته افرایش یافته که این موضوع بار مالی بیشتری را به سیستم اعمال کرده است. البته برای افزایش سطح کیفیت غذای دانشجویان و کاهش هزینه‌های پخت غذا، راهکارهایی نظیر گسترش سلف‌های خودگردان و صنعتی‌شدن پخت غذا در این خصوص پیش‌بینی می‌شود.

لاری با اشاره به خطر آسیب‌های اجتماعی و صدمات فضای مجازی و مشکلات روحی و روانی برخی از دانشجویان عنوان کرد: گسترش ورزش‌های همگانی و قهرمانی یکی از راهکارها در این زمینه است؛ اما اقدامات انجام شده در این مورد کافی نیست.

وی در پایان گفت: در سال‌های اخیر همه دانشجویان جدیدی که وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده‌اند، پایش سلامت روان می‌شوند و اگر در معرض خطر باشند، مداخلات لازم جهت بهبود وضعیت روانی آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022475

وب گردی

وب گردی