ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات دو بخشی شد

رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اقدامات این ستاد در دهه اخیر از تقسیم ساختار آن به دو بخش اجرایی و عمرانی و همچنین نظارتی و گردشگری زائر به دستور فرمانده سپاه قدس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن پلارک رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات با اشاره به تغییرات ساختار در این ستاد گفت: پس از ورود به ستاد بازسازی عتبات با مشارکت‌های مردمی اقدامات قابل توجه و ارزشمندی از سوی ستاد بازسازی عتبات صورت گرفت.

وی ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات در ۱۰ سال اخیر عنوان کرد و افزود: با ساخت این صحن حرم امیرالمؤمنین (ع) که یکی از کوچک‌ترین حرم‌های مطهر در عراق به شمار می‌رفت، ۲۲ برابر شد.

پلارک با بیان اینکه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) نیز در حال تکمیل است، گفت: با ساخت این صحن نیز حرم امام حسین (ع) ۱۴ برابر خواهد شد.

رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات افزود: در کنار بازسازی و توسعه صحن‌های حرمین شریفین در عراق از جمله کربلا، کاظمین و سامرا، ستاد بازسازی عتبات تمامی ضریح‌های اعتاب مقدسه به جز حرم حضرت عباس (ع) را ساخته و به عراق منتقل کرده است.

وی در ادامه به تغییرات در ستاد بازسازی عتبات اشاره کرد و گفت: موضوع تغییر ساختار ستاد بازسازی عتبات به درستی منعکس نشده؛ چرا که بر اساس احکام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ستاد بازسازی عتبات به بخش اجرایی و عمرانی و همچنین نظارتی تقسیم شده است.

پلارک ادامه داد: سردار سلیمانی طی احکامی بخش اجرایی و عمرانی ستاد بازسازی عتبات را به محمد جلال مآب واگذار کرده است. همچنین بخش‌های نظارتی، تعیین اولویت‌ها، هماهنگی با تولیت‌های اعتاب مقدسه عراق، برپایی مراسم اربعین وموکب‌ها، گردشگری زائران در طول سال بین ایران و عراق را به بنده سپرده‌اند.

وی درباره مدیریت شورایی ستاد بازسازی عتبات نیز تصریح کرد: اکنون ستاد به دو بخش اجرایی و عمرانی و همچنین نظارتی تقسیم شده که هدف اصلی از این اقدام اقتصاد گردشگری در حوزه اربعین و توسعه گردشگری زائران در اربعین، ساماندهی بهتر موکب‌ها در اربعین و زمان بحران‌ها است که ما در این بخش با قوت پیش می‌رویم. علاوه بر این، امیدواریم با کمک‌های ما و مدیریت آقای جلال مآب در ۵ سال آینده شاهد توسعه حرمین شریفین و برنامه‌های اجرایی باشیم.

گفتنی است، حسن پلارک طی حکمی از سوی سردار سلیمانی به عنوان نماینده وی در شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات نیز منصوب شده است. همچنین‌ روز گذشته در خبری تغییر ریاست ستاد بازسازی عتبات تأیید شد.

فارس

کد خبر: 1022476

وب گردی

وب گردی