طراحی و ساخت شبیه‌ساز آموزشی منحصربه‌فرد در ایران/ مهارت‌آموزی در دورترین نقاط، فقط با یک موبایل!

فردی بی‌سواد در دوردست‌ترین روستاهای ایران با یک گوشی موبایل می‌تواند تمام مهارت‌های ممکن از آشپزی و کشاورزی تا صنعت و تکنولوژی را آموزش ببیند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سه‌شنبه اول مردادماه 98 نشستی خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت برگزار کرد و سلیمان پاک‌سرشت، رئیس این سازمان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری پرداخت.

یکی از اقدامات جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای گسترش مهارت‌آموزی در سراسر کشور، تأسیس نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد الکترونیکی بوده که مجوز تأسیس این آموزشگاه‌یار به تازگی صادر شده است. نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد الکترونیکی در ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و بنا دارد هر نوع مهارتی را بسته به علاقه افراد با کمترین امکانات مورد نیاز حتی در دورترین نقاط کشور آموزش دهد.

پاک‌سرشت درباره تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد الکترونیکی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: «آموزشگاه‌یار، گامی برای استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در مسیر توسعه آموزش‌های مهارتی است. این آموزشگاه همپای دیگر آموزشگاه‌های ما فعالیت کرده و با تمرکز بر آموزش مجازی در حوزه مهارت‌آموزی پیش می‌رود.»

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف شناسایی و گسترش مهارت‌ها در حوزه تکنولوژی و فناوری، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد الکترونیکی را در همراهی با یک کانون تبلیغاتی، تأسیس کرده است و جالب این‌که در جدیدترین اتفاق، شبیه‌سازی منحصربه‌فرد در این آموزشگاه‌یار طراحی و ساخته شده که هیچ نمونه مشابهی از آن در جهان وجود ندارد.

کشورهای پیشرفت و صاحب تکنولوژی در عرصه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) مدعیان جدی به شمار می‌روند؛ اما بنا بر تأکید رئیس هیئت مدیره کانون تبلیغاتی مورد نظر که با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کند، ایران پنج سال پیش به دستاوردی رسیده که بسیار پیش‌روتر از غرب است. پنج سال پیش شبیه‌ساز مورد نظر در ایران طراحی و ساخته شده، در حالی که نیروی دریایی آمریکا به تازگی توانسته به آن دست پیدا کند.

همچمین 120 فیلم آموزشی از سوی آموزشگاه‌یار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای تحقق عدالت آموزشی در کشور، تهیه و تدوین شده است. شبیه‌ساز ایرانی برخلاف واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیاز به تجهیزات ندارد و فقط با یک گوشی موبایل می‌توان مهارت مورد نظر را آموزش دید؛ به طور مثال می‌توان هواپیما را به صورت کامل اورهال (تعمیرات اساسی و تخصصی) کرد. واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیاز به سِرور، سخت‌افزاز و عینک دارند؛ اما فردی بی‌سواد در دوردست‌ترین روستاهای ایران با یک گوشی موبایل می‌تواند تمام مهارت‌های ممکن از آشپزی و کشاورزی تا صنعت و تکنولوژی را آموزش ببیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022480

وب گردی

وب گردی