جریمه دیگری برای گوگل

گوگل به دلیل تخلفاتی که در سرویس « Street View» صورت گرفته با جریمه سنگینی روبرو شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با استفاده از سرویس «Street View»، گوگل به کاربران کمک می کند که در خیابان ها حرکت کنند و مکان های جدید را بر روی نقشه پیدا کنند. گوگل تصاویر بسیاری از جاده ها و خیابان ها در سراسر جهان را با استفاده از اتومبیل های مخصوص به دست می آورد.

با این وجود، به تازگی فاش شده است که گوگل، در حالی که تصاویر خیابان ها را ثبت می کرده ، از سوی دیگر، همه رمزهای عبور WiFi اطراف را نیز بدون اجازه ثبت می کرده است. این اتفاق که بین سال های 2007-2010 و در 30 کشور رخ داده است و با وجود اصرار گوگل مبنی بر «اشتباه شده»، ثابت شده این کار عمدی و با برنامه ریزی صورت گرفته است.

در نتیجه دادخواستی که در 38 ایالت آمریکا پس از این حادثه ثبت شده بود، گوگل 7 میلیون دلار جریمه شد، از شرکت خواسته شد که برنامه جمع آوری داده ها را خاتمه دهد. از سوی دیگر، گوگل اعلام کرد که تمام اطلاعات ثبت شده را حذف کرده است.

با این حال و با وجود اصرار شاکیانی که این جریمه را ناکافی می دانستند روند دادرسی از سال 2010 تا کنون طول کشید و در نهایت با محکوم شدن گوگل به پرداخت جریمه 13 میلیون دلاری پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022489

وب گردی

وب گردی