دستورالعمل برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شناسایی و تشویق اعضای هیأت علمی، دانشجویان، دانش آموزان و فناوران این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری، هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی(فرهیختگان) را همانند سال های گذشته به صورت یکپارچه و ملی برگزار می کند.

در این دستورالعمل تأکید شده با توجه به اهمیت موضوع، لازم است دبیرخانه هیات امنای استان ها و واحدهای جامع مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد با در نظر گرفتن نکات لازم، در مورد اطلاع رسانی موضوع به اعضای هیأت علمی، دانشجویان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان اقدام و نسبت به معرفی برگزیدگان هر استان به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

نگاهداری در این دستورالعمل تأکید کرده است: برای انتخاب برترین های جشنواره، چگونگی ارزیابی و دستورالعمل های لازم به واحدها فرستاده می شود.

همچنین دبیرخانه استان های دانشگاه آزاد اسلامی موظفند ضمن تشکیل ستادی به عنوان «ستاد هماهنگی استانی جشنواره فرهیختگان» با ترکیب رئیس واحد استان به عنوان رئیس ستاد استانی جشنواره، یک تا سه تن از معاونان پژوهش و فناوری یا معاونان علمی واحدهای استان و یک تا سه تن از اعضای هیات علمی صاحبنظر و برجسته در هر یک از گروه های آموزشی، نسبت به اطلاع‌رسانی، شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی و معرفی برگزیده در هر بخش همراه با سوابق و مستندات به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل، مهلت ارسال فهرست برگزیدگان هر استان و مدارک آنها به همراه فرم های داوری، مستندات، به همراه امتیازهای برگزیدگان و صورتجلسه ستاد هماهنگی استانی جشنواره فرهیختگان حداکثر تا تاریخ 98/7/1

است.

در این دستورالعمل تاکید شده بازه زمانی بررسی مدارک و مستندات داوطلبان شرکت در جشنواره از فروردین 1395تا مهرماه سال 1398 است. برگزیدگان سالهای 1395 تا 1397جشنواره نمی‌توانند به عنوان برگزیده در همان بخش انتخاب و معرفی شوند. بدیهی است در سایر بخشها امکان معرفی ایشان وجود دارد.

گفتنی است، تکمیل و ارسال فرم ها و معیارهای داوری هر بخش جشنواره برای تک‌تک برگزیدگان و ارسال آنها به همراه سوابق و مستندات مورد بررسی منضم به فایل الکترونیکی (CD) الزامی است. در غیر این صورت در هر مرحله داوری نهایی قرار نمی گیرند.

براساس بندهای این دستورالعمل، به منظور تقدیر از سه تن از برترین های بخش های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه که دارای ویژگی های ممتاز و متمایز نسبت به سایر اعضای هیات علمی هستند، مراسم اعطای نشان ویژه امام خمینی (ره) نیز همزمان با جشنواره فرهیختگان برگزار می شود. این جایزه در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی به برگزیدگان این بخش تعلق می گیرد.

همچنین در صورت انتشار کتاب با هر یک از ناشران بین‌المللی معتبر مانند Springer, Elsevier و... لازم است اصل کتاب به همراه فرم داوری برای دبیرخانه جشنواره فرستاده شود.

در این دستورالعمل تاکید شده دبیرخانه جشنواره صرفاً آثاری را در داوری نهایی منظور خواهد کرد که مستندات و پرونده آنها به صورت کامل براساس آیین نامه و دستورالعمل های جشنواره ارسال شده باشد.

همچنین ضروری است از فرستادن مستقیم اطلاعات توسط واحدها به دبیرخانه جشنواره خودداری به عمل آید و تمامی اطلاعات تنها از طریق دبیرخانه استان ها فرستاده شود. در ضمن برای دسترسی به فایل پرسشنامه ها، دستورالعمل ها، فرم های ارزیابی و سایر اطلاعات و اخبار مربوط به جشنواره، لازم است به سایت اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت به نشانی https://iui.rvp.iau.ir مراجعه شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022517

وب گردی

وب گردی