انطباق برنامه‌ و بودجه در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی/ ایجاد 2 مدرسه عالی مهارتی در واحد نجف‌آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع نجف‌آباد گفت: جزئیات برنامه‌ استان‌ها در جلسات بررسی بودجه سال تحصیلی 98-99 بر اساس انطباق آن با بودجه سالانه بررسی می‌شود، به طوری‌که برنامه و بودجه باید کاملا با هم منطبق باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف‌آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع نجف‌آباد با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه سال 98-99 دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر طهرانچی، درباره دستاوردهای آن گفت: این برای نخستین‌بار است که بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت واقعی و علمیاتی دیده می شود، همچنان که در گذشته بودجه دانشگاه نوشته می شد اما نظارت دقیقی بر تحقق و انحراف یا عدم انحراف آن صورت نمی گرفت؛ اما در این دوره با رویکرد جدید، جزئیات برنامه‌های استان‌ها در سال مالی آینده و بر اساس بودجه آن بررسی می‌شود و برنامه و بودجه باید کاملا با هم منطبق باشد.

وی با بیان اینکه برای هر برنامه و سرفصل در بودجه سنواتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید منابع درآمدی و هزینه‌کرد به صورت شفاف مشخص باشد، خاطرنشان کرد: تراز شدن هزینه‌ها و درآمدها در بودجه بسیار مهم است که این موضوع در دانشگاه آزاد محقق نمی‌شد؛ اما با رویکرد جدید بررسی و تصویب بودجه، واحدها ملزم هستند که بر اساس پیش‌بینی خود در بودجه و در صورت تحقق درآمدها، هزینه کنند.

رئیس واحد جامع نجف‌آباد با تأکید بر لزوم کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه‌ با توجه به افزایش هزینه‌ها، تصریح کرد: اکنون جمعیت جوان کشور نسبت به دهه گذشته، کاهش یافته و تب مدرک‌گرایی فروکش کرده است که این موارد منجر به کاهش درآمد دانشگاه‌ها شده، علاوه بر آن هزینه‌ها در یک‌سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته، این در حالی است که دانشگاه نمی‌تواند متناسب با تورم و افزایش هزینه‌ها، شهریه‌های دانشجویی را افزایش دهد. بنابراین باید برای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه، تدابیر لازم را اتخاذ کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در واحد نجف‌آباد آغاز شده است.

واحد نجف‌آباد دارای رتبه اول در حوزه کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای است

نقش ادامه داد: واحد جامع نجف‌آباد در حوزه کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای سال گذشته رتبه اول در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی کسب کرد و توانست در ارتباط با صنعت، زمینه‌های لازم همکاری را ایجاد کند؛ همچنین در سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان هم در بودجه آینده، طرح‌های خوبی در دست اقدام داریم. تلاش داریم تجهیزات پیشرفته و های‌تک آزمایشگاه‌های واحد نجف‌آباد را در راستای درآمدزایی به‌کار بگیریم، سال گذشته توانستیم دو میلیارد تومان درآمد از این محل کسب کنیم.

به گفته رئیس واحد نجف‌آباد، استفاده از اماکن خدماتی، ارائه آموزش‌های کوتاه مدت برون سازمانی، فعالیت در حوزه کشاورزی، تجاری‌سازی محصولات فناورانه از دیگر طرح‌های درآمدزای این واحد است که در بودجه 98-99 پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای دارد که می‌تواند با به‌کارگیری این ظرفیت‌ها، سمت و سوی درآمد را از شهریه تغییر دهد. همچنین باید هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم. البته کاهش هزینه به معنای حذف آن نیست، بلکه هدف استفاده بهینه از منابع، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری است. این‌ها مواردی است که در سیاست بودجه‌نویسی دانشگاه به واحد‌ها ابلاغ شده و ما هم سعی کردیم در برنامه‌ و بودجه سال 98-99 واحد نجف‌آباد موارد ابلاغی را لحاظ کنیم.

ایجاد 2 مدرسه عالی مهارتی در واحد نجف‌آباد

نقش در پایان از برنامه‌ریزی برای ایجاد دو مدرسه عالی مهارتی در واحد نجف‌آباد خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی واحد نجف‌آباد، راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارتی در زمینه مکانیک خودرو و فناوری اطلاعات شاخه اپلیکیشن‌ها در دستور کار این واحد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022521

وب گردی

وب گردی