عربستان و امارات در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان باقی می‌مانند

دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت، ائتلاف متجاوز سعودی و امارات را همچنان در لیست سیاه کشورهای نقض کننده حقوق کودکان باقی گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز،«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گزارش خود درباره نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری را به شورای امنیت ارائه داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دبیر کل سازمان ملل در این گزارش همچنان عربستان را در لیست سیاه نقض کنندگان حقوق کودکان باقی نگه داشته است.

در این گزارش آمده است که برای سازمان ملل به اثبات رسیده است که طی سال 2018 دست کم 1689 کودک یمنی کشته یا مجروح شده‌اند.

در گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده که ائتلاف متجاوز سعودی و امارات دست کم تا کنون 729 کودک را کشته‌اند و 684 کودکی یمنی به دلیل حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت یمن به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری سعودی علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.

به گزارش المیادین، بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت یمن، حمله ائتلاف به سرکردگی سعودی علیه یمن سبب شده تا بیش از 100 هزار غیرنظامی نقض عضو شوند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه جانبه عربستان سعودی علیه این کشور فقیر در غرب آسیا باعث شده تا دست کم 2.3 میلیون کودک زیر 5 سال با سوء تغذیه مواجه شود و طی آن هر 10 دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

کد خبر: 1022528

وب گردی

وب گردی