خاطره جالب دکتر ولایتی از «گل آقا»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتشار مطالب طنز مجله گل آقا در زمان تصدی‌گری وزارت امور خارجه، واکنش جالب‌ توجهی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی از برنامه شب‌ طنز شبکه 4 سیما، درباره مجله طنز «گل آقا» اظهار کرد: من به محل کار مرحوم گل آقا رفتم و از هیئت تحریریه آن بازدید کردم. در این بازدید با احمد عربانی کاریکاتوریست مجله طنز گل آقا دیدار داشتم.

وی افزود: احمد عربانی از دیدن من خوشحال شد و ابراز خرسندی کرد؛ او گفت که چه خوب شد من را دیده است؛ زیرا به‌راحتی می‌تواند کاریکاتور من را بکشد و با چهره من مطابقت بیشتری داشته باشد.

دکتر ولایتی ادامه داد: پس از دوران وزارت، ارتباط من با مرحوم گل آقا ادامه داشت و من را به عنوان «دکتر ولایتی سابق» خطاب می‌کرد؛ مرحوم گل آقا من را به شعر دعوت کرد و من نیز جواب او را به صورت شعر پاسخ دادم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشی از فعالیت در حوزه سیاست خارجی، کار کردن در حوزه بین‌المللی است؛ در حوزه بین الملل نیز در کنفرانس اسلامی، اجلاس غیر متعهدها و سازمان ملل متحد، میزان مقبولیت هر کشوری، به میزان آرایی که کسب می کند بستگی دارد. به همین دلیل توانستیم با افزایش تعداد دوستانمان، در مقابل بسیاری از مصوباتی که دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی تصویب کرده بودند بایستیم.

وی تصریح کرد: در آن زمان باید تعادلی برقرار می شد که روابط دوستانه به صورت یک طرفه نباشد و در مقابل کمک‌های ایران، کشورهای دیگر نیز به ما کمک کنند؛ به عنوان مثال در حوزه کمک به کشورهای فقیر گام های مثبتی برداشته شد که این موضوع در جوامع بین‌المللی برای افزایش تعداد کشورهای دوست، امری مرسوم است.

دکتر ولایتی در پایان تاکید کرد: بخشی از امنیت هر کشور به ایجاد رابطه دوستانه با کشورهای دیگر بستگی دارد.

گفتنی‌ست، در مجله طنز گل آقا، مطالب طنزی در خصوص دکتر ولایتی که آن زمان سکان‌داری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت به چاپ رسیده بود که در این مطالب، تلاش دکتر ولایتی برای ایجاد رابطه دوستانه با کشورهای دیگر در قالب طنز ارئه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022534

وب گردی

وب گردی