لزوم توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برای شتاب‌دهی به فرآیند تولید

رئیس دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای بر لزوم توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در راستای شتاب‌دهی به فرآیند تولید تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه ای در پیامی ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه‌ای را تبریک گفت.

در ابتدای متن این پیام آمده است: در سالی که با رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، توسعه و بسط آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی با همت والا و بی‌شائبه همه دست اندرکاران این عرصه محقق خواهد شد. بی‌تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم زمینه‌ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کار‌آفرینی خواهد بود، این امر تاثیر مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد.

در ادامه این پیام آمده است: دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش‌های عالی فنی‌و‌حرفه‌ای در کشور، رسالت اصلی آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی را با 150000 دانشجو در 174 دانشکده و آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در 111 شهر از میهن اسلامی برعهده داشته و نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد. امروزه آموزش‌های هدف‌دار فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی به عنوان یک راهبرد ملی برای دست‌یابی به موفقیت اقتصادی، رفاه اجتماعی، خلاقیت و نوآوری، فرصت‌شناسی و ارزش آفرینی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه زبانزد همگان است. همچنین زمینه لازم را برای ایجاد مزیت‌های رقابتی و استفاده بهینه از مزیت‌های نسبی فراهم می‌کند و به همراه آن، دستیابی به رشد اقتصادی بالا و باثبات و حل معضل بیکاری و در نهایت، راه را به سوی توسعه اقتصادی می‌گشاید.

در انتهای این پیام آمده است : توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرآیند تولید امری حیاتی است؛ زیرا سرمایه گذاری‌های زیربنایی، افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلا استفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ششم مرداد ماه «روز ملی کار آفرینی و آموزش های فنی‌و‌حرفه‌ای و هفته ملی مهارت» از تلاش همه دست اندرکاران خانواده بزرگ دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور اعم از استادان، کارکنان و دانشجویان این مرکز علمی و مهارتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022537

وب گردی

وب گردی