بیشترین بودجه دانشگاه آزاد استان یزد به بخش پژوهش اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به اهمیتی که بخش پژوهش دارد، بیشترین بودجه ما در واحدهای دانشگاهی استان یزد به تامین هزینه‌‌های مرتبط با این امر و حقوق استادان و کارکنان اختصاص یافته است. 

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد و تغییر سال مالی این دانشگاه از شمسی به تحصیلی گفت: با توجه به اینکه بخش اصلی بودجه دانشگاه آزاد مربوط به درآمدهای شهریه‌‌‌‌ای‌ست، جایگزینی سال تحصیلی به سال مالی منجر به انضباط مالی خواهد شد که این امر زمینه‌‌ساز مناسبی در جهت مدیریت و پیش‌‌‌‌‌بینی هزینه‌‌‌ها خواهد بود.

وی درباره اختصاص 10 درصد شهریه متغیر دانشگاه آزاد در مقاطع ارشد و دکتری به توسعه امور پژوهشی افزود: با توجه به اینکه اصل پژوهش توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود توجه به توسعه پژوهش در این مقاطع جایگاه ویژه‌‌‌‌ای دارد؛ بنابراین اختصاص بودجه به این امر از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار بوده و برای واحدهایی هم که مقطع تحصیلات تکمیلی ندارند، دانشگاه بودجه‌‌ای را مختص به پژوهش در نظر گرفته است.

طباطبایی درباره عدم تعلق بودجه دولتی به بحث پژوهش در دانشگاه آزاد یادآور شد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری در بحث پژوهش و توسعه آن در کشور دارند، حذف یا عدم تعلق بودجه به دانشگاه آزاد که یک دانشگاه خودگردان بوده، نیارمند تامل و بررسی بیشتر است. در دانشگاه آزاد هم باید با نظام‌‌‌‌مند کردن امور پژوهشی و تقسیم‌‌بندی صحیح بودجه، غفلت نسبت به این دانشگاه را از سوی ارگان‌‌‌‌‌‌های دولتی برای اختصاص بودجه به این امر جبران کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه درباره چگونگی تقسیم‌‌‌‌بندی بودجه در واحدهای دانشگاهی این استان خاطرنشان کرد: در تقسیم‌‌بندی بودجه سال تحصیلی 99-98 دانشگاه آزاد استان یزد، راه‌‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی و شبکه پژوهش‌‌های علمی استان؛ همچنین دو مرکز نوآوری و کلیه امور مربوط به هزینه‌‌‌های یک سال تحصیلی را در نظر گرفتیم تا در تامین هزینه‌‌‌ها با مشکلی مواجه نشویم.

وی متذکر شد: با توجه به اهمیتی که بخش پژوهش دارد و برای توسعه این امر، بیشترین بخش بودجه ما در واحدهای دانشگاهی استان یزد به تامین هزینه‌‌های حوزه پژوهش و حقوق استادان و کارکنان مرتبط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022542

وب گردی

وب گردی