مجلس بابت پذیرش «فریدون» در مقطع دکترا از دولت شکایت می‌کند

کمیسیون آموزش و تحقیقات، شکایت مجلس از دولت در مورد نحوه جذب و پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با تشکیل کمیته‌ای نحوه جذب و پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری را طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر این اساس نمایندگان مجلس از دولت در مورد نحوه جذب و پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری به قوه قضائیه شکایت می‌کنند.

طبق ماده ۲۳۴- هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

مهر

کد خبر: 1022550

وب گردی

وب گردی