ایران برای مذاکره منتظر جو بایدن خواب‌آلود است

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ابراز تمایل برای مذاکره با ایران مدعی شد که ایران برای دست پیدا کردن به یک توافق جدید منتظر جو بایدن، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش مبنی بر این که ایران خواهان مذاکره با آمریکا است به تازگی در کاخ سفید گفت: ایران می‌خواهد به یک توافق دست پیدا کند، اما اگر من به جای ایران باشم احتمالا بگویم که اگر بتوانم دوام بیاورم، به جای دونالد ترامپ، منتظر جو بایدن خواب‌آلود خواهم بود، چرا که می‌توانیم به هر توافقی که بخواهیم با او دست پیدا کنیم. او نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتد.

به گزارش ایسنا، این ادعای رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران پس از ابراز تمایل دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران اعلام کرده‌اند که اعتباری برای مذاکره دوباره با آمریکا به دلیل بدعهدی آن و خروج از توافق هسته‌ای که سال‌ها مذاکره برای آن انجام شده بود، قائل نیستند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفته بود: ما نمی‌توانیم با هر دولت جدید آمریکایی [دوباره] مذاکره کنیم. هر کشوری بر این اساس با کشوری دیگر تعامل می‌کند که هر دولت، نماینده کشورش است. اخیرا فقط یک انتخابات [ریاست‌جمهوری] در آمریکا رخ داده است، نه یک انقلاب. رئیس جمهور ترامپ بر رئیس جمهور اوباما پیروز شد. دولت‌ها دارای موافقت‌نامه‌های اجرایی هستند اما انواع موافقت‌نامه‌ها برای متعهد بودن [دولت‌ها] به کشور وجود دارد. نمی‌توان به راحتی گفت که من دولت قبلی را دوست ندارم می‌خواهم بر سر هر آن‌چه که انجام‌ داده‌اند دوباره مذاکره کنم. این ممکن است یک مسئله داخلی برای شما باشد اما ما سال‌ها، ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و شب‌ها [برای این مذاکرات] صرف کردیم. یکی از جلسات مذاکره ما با جان کری[وزیر امور خارجه پیشین آمریکا] ساعت ۹ شب شروع شد و بدون وقفه‌ در ساعت ۶ صبح فردا پایان یافت. این چیزی نیست که بتوان دوباره بر سر آن مذاکره کرد.

کد خبر: 1022565

وب گردی

وب گردی