تاج کوتاه‌بیا نیست!

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری کلاس‌های داوری برای آنها صحبت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه دوره توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال امروز صبح (شنبه 5 مردادماه) با حضور مهدی تاج، ابراهیم شکوری، هدایت ممبینی و اعضای کمیته داوران به مدرسی محمدصالح سوبخیدین در سالن زرین هتل آزادی آغاز شد.
لازم به توضیح است، این دوره تا روز سه شنبه 8 مردادماه ادامه خواهد داشت. همچنین بعدازظهر امروز در ورزشگاه دستگردی از کلیه شرکت کنندگان تست آمادگی جسمانی مطابق با معیارهای فیفا گرفته خواهد شد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه این کلاس‌ها برای داوران به سخنرانی پرداخت.

تاج در جمع داوران گفت: تصمیم گیری در بخش داوران بسیار مهم است. خوشحالم نخستین‌بار برای تصمیم‌گیری داوری در AFC ، داوری ایران دارای کرسی شد، خوشحالی دوم من هم این است که این بار در بانوان هم در AFC عضو داریم و امیدواریم این موضوع کمک حالی برای بانوان داور شود.

تاج ادامه داد: حضور موسسه سفیر برای آموزش زبان به داوران یک اتفاق خوب برای داوران است. همچنین شرکت نفت پارس هم برای کمک مالی در فدراسیون حضور دارد.
وی اضافه کرد: برای شروع لیگ برتر نمیتوانم زمان دقیق بگویم. رسانه ها باید نقل قول درست را منعکس کنند. ممکن است برخی رسانه ها صحبت های من را به درستی منعکس نکنند اما از همه می خواهم که واقعیت ها را منعکس کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: لیگ زمانی شروع می شود که همه شرایط لازم در ورزشگاه ها فراهم شده باشد. اگر نتوانیم سه شرط گفته شده را فراهم کنیم ضرورتی برای برگزاری لیگ نداریم. اولین مورد این است که ورزشگاه ها باید حتما به بلیت الکترونیک مجهز شوند و هر کسی در خانه اش است بتواند به راحتی بلیت تهیه کند. برای ورزشگاه ها مجهز شدن به این شرایط کار سختی نیست. برخی می گویند ما مکانیزم‌های لازم را نداریم؛ اما این طور نیست. الان بسیاری از مکان ها به صورت الکترونیک بلیت می فروشد. در هواپیما هر کسی بلیت می خرد روی صندلی که خریده می نشیند. مسئله دومی که باید در ورزشگاه ها انجام شود دوربین ها هستند. تماشاگران برای فوتبال امتیاز به شمار می روند و مفید هستند اما اگر یکی دو تماشاگر نما در بین جمعیت باشد باید دوربین ها باشند تا فیلم ها گرفته شود و این افراد مشخص شوند تا این رفتارها تکرار نشود.

تاج تصریح کرد: سومین شرط این است که صندلی‌ها شماره‌گذاری باشد. کسی که در خانه‌اش بلیت خرید می‌کند باید صندلی‌اش شماره داشته باشد. این شرط آسانی است. باشگاهی ورزشگاهش این شرایط را دارد، حتما به سازمان لیگ اعلام کند تا لیگ را آغاز کنیم. برخی باشگاه‌ها زحمت کشیده و ورزشگاه‌ خود را آماده‌ کرده‌اند. هر باشگاهی نتواند ورزشگاهش را آماده کند، باید در استان‌های همجوار و بدون تماشاگر بازی کند. شاید سؤال بپرسند که چرا بازی بدون تماشاگر در ورزشگاه خودشان برگزار نشود که توضیح می‌دهم. دستگاه‌هایی که مسئول نظم و امنیت هستند، می‌گویند تیمی که در استان خودش بازی کند، مردم برای تیم خودشان در ورزشگاه جمع می‌شوند، بنابراین اگر در استان دیگری بدون تماشاگر باشد، بهتر است.امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در بهترین شرایط به فوتبال کشور کمک کنیم.

تاج در پایان در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: این هفته اساسنامه در هیات دولت بررسی می شود و امیدوارم خبرهای خوبی برای فوتبال در پی داشته باشد.

کد خبر: 1022567

وب گردی

وب گردی