فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم منتشر شد

صندوق علمی مشترک راه ابریشم از فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و آکادمی علوم چین در قالب سه فعالیت پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک، برگزاری کارگاه‌های مشترک و تبادل محققان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چهارمین فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین منتشر شد. این صندوق از فعالیت های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و آکادمی علوم چین حمایت می کند. این حمایت ها در قالب سه فعالیت پروژه های تحقیق و توسعه مشترک، برگزاری کارگاه های مشترک و تبادل محققان در دوره های کوتاه مدت انجام می شود.

بر اساس این فراخوان حداکثر از 6 پروژه تحقیقاتی مشترک در دو حوزه علمی مواد پیشرفته و علوم آب حمایت می شود. همچنین پژوهش های مرتبط با حوزه های فناوری نانو و انرژی های تجدیدپذیر که به نحوی با مواد پیشرفته ارتباط دارند، می توانند پروپوزال خود را در زمینه علمی مواد پیشرفته ارسال کنند.

پژوهشگران ایرانی برای شرکت در این فراخوان از امروز 5 مرداد ماه سال جاری تا 8 شهریور ماه برای ثبت پروپوزال های مشترک خود در سامانه صندوق فرصت دارند. تمامی پروپوزال ها باید به صورت جداگانه و هم زمان باید توسط محقق چینی در سامانه آکادمی علوم چین و محقق ایرانی در سامانه صندوق ثبت شود. همچنین محقق ایرانی باید عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های کشور باشد و محقق چینی نیز در یکی از پژوهشگاه‌ها یا دانشگاه‌های زیرمجموعۀ آکادمی علوم چین اشتغال داشته باشد.

حداکثر حمایت برای پژوهشگران هر کشور 168 میلیون تومان در سال است که شامل خرید تجهیزات نمی شود.

اما در بخش حمایت از کارگاه های مشترک در این فراخوان نیز حداکثر از 3 کارگاه مشترک در حوزه های فناوری نانو، انرژی های تجدیدپذیر، علوم شناختی، مواد پیشرفته، علوم آب و مهندسی پزشکی حمایت می شود. در صورت برگزاری کارگاه در ایران صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف 36 میلیون تومان از محققان ایرانی حمایت مالی می کند.

همچنین در بخش برنامه تبادل محققان شامل بازدید به مدت یک هفته از یک یا چند موسسه و دانشگاه زیرمجموعه های آکادمی علوم چین توسط یک پژوهشگر ایرانی است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل فراخوان می توانند به سایت صندوق به نشانی http://www.insf.org/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022575

وب گردی

وب گردی