سازمان ملل در مقابل یکجانبه‌گرایی های آمریکا نقش فعالانه‌ای ایفا کند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران،در زمینه‌هایی مثل غذا، دارو و صنعت هوایی نیازمند اتخاذ رویکردهایی جدی تری از سوی سازمان ملل متحد است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، اوگوچی دنیلز هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی در ابتدای دیدار ضمن اشاره به ایده تأسیس مرکز پژوهش های مجلس بر مبنای ارایه نظرات مشورتی و کارشناسی به نمایندگان و مقامات کشور در سال ٧۴، گفت: اهداف چهارگانه این مرکز شامل ارایه نظرات مشورتی برای تمامی لوایح دولت، بررسی همه جانبه طرح ها، ارایه گزارشهای تخصصی در حوزه های مختلف برای نمایندگان و مقامات مسئول و تهیه گزارشهای تخصصی بر حسب مطالبات موردی نمایندگان محترم است.
وی در ادامه گفت:مشکلات اقتصادی موجود و تخصیص مبالغ کلان به یارانه در حوزه های مختلف انرژی اعم از نفت،گاز،فراورده های سوختی و غیره از جمله برق که تقریبا سه برابر بودجه سالانه کشور است باعث تلاش دولت برای ترویج اصلاح الگوی مصرف شده است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ایفای نقش فعالانه ای از سوی سازمان ملل متحد در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا شد.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد:تحریم های یکجانبه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه هایی مثل غذا،دارو و صنعت هوایی ، نیازمند اتخاذ رویکردهایی جدی تری از سوی سازمان ملل متحد است.
وی در انتها به مساله تلاش و عزم جدی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و گفت: کشور ما به دلیل هزینه های بسیار در این مبارزه،به کمکهای بیشتر و اراده ای جدی از سوی جامعه بین الملل نیازمند است.
اوگوچی دنیلز نیز در این دیدار گفت: نهاد سازمان ملل متحد از اقدامات و تحقیقات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف را در سطح بالایی از استاندارد می داند که مورد توجه ویژه این نهاد قرار گرفته است.
وی افزود: همکاری دولت ایران در حوزه های مختلف با نهاد سازمان ملل بسیار خوب ارزیابی می شود و ما گفتمان مثبت و تعامل بالا با این کشور را به اطلاع سایر کشورها رسانده ایم.
خانم دنیلز در انتها به بحث تحریم های یکجانبه گرایی امریکا علیه ایران اشاره نمود و ضمن تاکید بر حقوق جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت ما از طریق همکاری با نهادهای مختلفی اعم از بهداشت جهانی و سازمان خواربار جهانی در حال پیگیری تحریمهای حوزه دارو،غذا و غیره هستیم.

کد خبر: 1022586

وب گردی

وب گردی