عدم تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه آزاد اسلامی بی‌عدالتی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تخصیص بودجه‌‌‌های پژوهشی باید به طور عادلانه میان مراکز آموزش عالی تقسیم شود اما متاسفانه عدم توجه به دانشگاه آزاد در این زمینه نوعی بی‌عدالتی محسوب می‌‌شود.

محمدباسط درازهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عدم تخصیص بودجه پژوهشی از سوی وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بدون شک، تخصیص هزینه‌‌‌‌‌‌های پژوهشی باید به طور عادلانه میان مراکز آموزشی تقسیم شود؛ اما متاسفانه عدم تخصیص بودجه به دانشگاه آزاد در این زمینه نوعی بی‌عدالتی محسوب می‌‌شود که از این امتیاز محروم مانده است.

وی درباره توانمندی دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش افزود: در بازدیدی که از حوزه‌‌‌‌های مختلف نانو و فیزیک دانشگاه آزاد داشتم با وجود زمینه مناسب پژوهش در این رشته‌‌ها، بدون تردید عدم تخصیص بودجه پژوهشی به این دانشگاه غیرعادلانه بوده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد تشکیل می‌‌‌دهد که در زمینه امور پژوهشی هم سهم زیادی از آموزش عالی را به خود اختصاص داده است. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه امر پژوهش بدون تردید باید در زمینه تخصیص بودجه دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی تجدیدنظر شود.

درازهی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع پژوهش، عدم تخصیص بودجه دولتی به دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم در هفته جاری توسط کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود.

وی درباره حمایت از پژوهشگران در کشور متذکر شد: بدون تردید، کلیه پژوهشگران در کشور باید از امکانات مساوی بهره‌‌مند شوند و اگر کشوری بخواهد در مسیر تحول و توسعه‌‌‌یافتگی قرار گیرد باید در زمینه امور پژوهشی حمایت لازم را از پژوهشگران خود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022595

وب گردی

وب گردی