می خواهیم در مذاکرات نفتکش‌های توقیف شده دخیل باشیم

«وودی جانسون» سفیر آمریکا در لندن با اشاره به اشتراکات نخست‌وزیرجدید انگلیس و ترامپ، اظهار داشت می‌خواهیم در تمامی مذاکراتی که در خصوص نفتکش‌های توقیف شده با ایران صورت می‌گیرد دخیل باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، سفیر آمریکا در لندن گفت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اشتراکات زیادی دارند و رابطه بین آن‌ها بسیار صمیمی خواهد بود.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «وودی جانسون» سفیر آمریکا در لندن، روز جمعه در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها در رهبری اشتراکات زیادی دارند. هردوی این رهبرها سبک و سیاق خود را دارند اما شباهت‌هایی دارند. آن‌ها دید شفافی در خصوص آنچه می‌خواهند انجام دهند دارند».

وی افزود انتقاد جانسون از ترامپ به‌خاطر سخنانی که درباره چهار نماینده زن رنگین‌پوست کنگره آمریکا بیان کرده بود، روابط بین این دو فرد را تحت‌تأثیر قرار نخواهد داد.

جانسون در جریان تبلیغات خود برای رسیدن به نخست‌وزیری،‌ این اظهارات ترامپ را در «کشور مدرن و چند فرهنگی» آمریکا، «غیرقابل قبول» توصیف کرده بود.

وودی جانسون گفت: «انگلیس مهم‌ترین متحد ما به‌خصوص در زمینه‌ امنیت و رفاه است. شما بسیار مهم هستید و او (ترامپ) این را می‌داند و سخنانی درباره توافق بر سر تجارت آزاد و قرار دادن انگلیس در اولویت کارها بیان داشته است».

این سفیر واشنگتن تلاش کرد از اظهارات ترامپ علیه «کیم داروک» سفیر انگلیس در آمریکا که مجبور به استعفا شد دفاع کند. وی از بیان این‌که آیا با او پس از استعفا ابراز همدردی می‌کند یا خیر طفره رفت.

او در خصوص تنش در خلیج فارس گفت آمریکا می‌خواهد در تمام مذاکرات انجام شده در زمینه تانکرهای توقیف شده دخیل باشد. او تصریح کرد: «منظورم این است که این [مسئله] برای هردو کشور بسیار مهم است».

وی تصریح کرد بسیاری از بحث‌ها درخصوص روابط دو کشور با ایران، شامل هردوی آن‌ها و سایر کشورهای هم‌پیمان با آن‌هامی‌شود.

کد خبر: 1022600

وب گردی

وب گردی