اولین خانه امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) و مرقد مادر دو امام معصوم

«مشربه أمّ ابراهیم» عنوان یکی از مکان‌های مقدس در مدینة‌النبی (ص) است که در آن مزار مطهر و شریف نجمه خاتون همسر امام هفتم و مادر امام رضا (ع) و مزار مطهر حمیده خاتون همسر امام صادق (ع) و مادر امام کاظم (ع) در آن قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «مشربه أمّ ابراهیم» عنوان یکی از مکان‌های مقدس در مدینة‌النبی (ص) است که در آن مزار مطهر و شریف نجمه خاتون همسر امام هفتم و مادر امام رضا (ع) و مزار مطهر حمیده خاتون همسر امام صادق (ع) و مادر امام کاظم (ع) در آن قرار دارد.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع سرپرست کاروان قرآنی ایران در خصوص این مکان شریف گفت: «مشربه أمّ ابراهیم» یکی از مکان‌های مقدس مسلمانان است که درب‌های آن به روی زائران بسته است اما توفیق شد تا در سفر حج امسال آن را زیارت کنیم. برای من به عنوان قاری حرم امام رضا(ع) توفیق بزرگی است که در مدینة‌النبی بتوانم مرقد مطهر مادر مولا و ولی نعمتمان امام رضا(ع) را زیارت کنم.

شجاع درخصوص این مکان شریف گفت: اینجا باغ کوچکی در مدینه و در منطقه عوالی بوده است که خانه ماریه قبطیه همسر پیامبر (ص) و مادر ابراهیم، پسر آن حضرت بوده و آنها سالیان در آن زندگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در اهمیت زیارت این مکان شریف همین بس که امام صادق(علیه السلام) در توصیه‌ای برای نماز خواندن در این مکان به یکی از یارانشان فرمودند: «وَ هِیَ مَسْکَنُ رَسُولِ الله وَ مُصَلاّهُ.»

شجاع در ادامه به برخی از ویژگی‌های این مکان نورانی و مقدس اشاره کرد که عبارت است از؛

محل زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) با همسرشان ماریه قبطیه (مادر ابراهیم، پسر آن حضرت)
اولین خانه امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) بعد از تشکیل خانواده
محل تولد امام موسی بن جعفر (ع)
مزار حمیده خاتون همسر امام صادق (ع) و مادر امام کاظم (ع)
مزار نجمه خاتون؛ همسر امام موسی کاظم و مادر امام رضا (ع)

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022621

وب گردی

وب گردی