اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات بانک صادرات به اکوسیستم نوآوری و فناوری

مدیرعامل بانک صادرات از اختصاص ۲۵ درصد از حجم ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات این بانک به اکوسیستم نوآوری و فناوری خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناری ایسکانیوز، حجت­ اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات، در آیین انعقاد تفاهم­ نامه حمایت از شرکت ­های دانش ­بنیان و آغاز به‌کار دفتر حمایت از نوآوری بانک صادرات در صندوق نوآوری و شکوفایی، عنوان کرد: توسعه هر کشوری از مسیر فناوری و نوآوری می­گذرد. خوشبختانه دولت و صندوق نوآوری و شکوفایی همت خوبی برای فعال­تر کردن صندوق و حمایت گسترده از طرح­ های دانش ­بنیان، کارآفرینان و ایده­ های نو انجام داده­اند.

وی ادامه داد: برای بانک صادرات ایران، به عنوان یکی از سه بانک بزرگ کشور، مایه افتخار است که همیشه از طرح­های کارآفرین و توسعه­ بخش حمایت کرده است؛ چرا که بخش عظیمی از مشتریان امروز بانک صادرات، سال­هاست با بانک کار می­ کنند و کار خود را با بانک صادرات آغاز کرده و سرمایه اولیه ­شان را بانک در اختیار آنها قرار داده است.

مدیرعامل بانک صادرات، تصریح کرد: خوشبختانه برای یافتن ایده ­ها و حمایت مالی از آنها، مسیری کارآمد و مدلی پیشرفته در صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد تا این ایده­ ها را به بهره­ برداری در سطح انبوه و وسیع برساند، از همین­ رو بانک صادرات در این زمینه احساس وظیفه می­کند.

صیدی افزود: در حمایت از طرح‌های دانش بنیان و برای اینکه این طرح‌ها شکوفا شده و به بهره­برداری برسد، بانک صادرات وظیفه دارد که نقش ­آفرینی حداکثری داشته باشد، لذا در مرحله بهره­برداری و نیز تولید انبوه که در مقیاس ملی مطرح می­ شود، حضور خواهیم داشت.

وی حجم کنونی تسهیلات بانک صادرات را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵ درصد از این مقدار به کارهای جدید و نوآور اختصاص دارد و از آنجا که در این تفاهم­ نامه سعی شده تا بانک صادرات به صورت حداکثری در خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی باشد، امیدوارم که علاوه بر ۲۵ درصد ذکر شده بتوانیم بخش مهمی از منابع بانک را برای این حوزه اختصاص دهیم، چرا که بانک صادرات در نظر دارد، از این به بعد با ارقام بالاتر و بزرگ­تری وارد اکوسیستم نوآوری و فناوری شود.

مدیرعامل بانک صادرات، در رابطه با تاسیس دفتر حمایت از نوآوری در صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز اظهار کرد: یک تیم از بانک صادرات در این دفتر مستقر هستند و سعی ­دارند تا در حداقل زمان، حداکثر ظرفیت را ایجاد کنند؛ به بیان ساده­ تر دفتر حمایت از نوآوری، برای سرعت بخشیدن به کار تاسیس شده است، لذا می­توان گفت این امر آغاز همکاری خوبی میان بانک صادرات و صندوق نوآوری و شکوفایی است.

صیدی، حمایت­ های فناوری، علمی و مالی را امری مهم در تمامی طرح­ های نوآورانه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت­ هایی با ارزش ۹۰۰ میلیارد دلار در کشور وجود دارند که از همین قدم­ های کوچک شروع کرده ­اند.

وی افزود: ایده ­های نو و ارزش ­آفرین امروز توسط جوانان کشور با ذهن­ های آماده، پرانرژی­ و انگیزه­ های بسیار بالا مطرح می­ شود؛ لذا بانک صادرات تصمیم دارد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت کارآفرینان، صاحبان ایده و علاقه­ مندان به توسعه کشور باشد تا جوانان نخبه و ایده­ پرداز ایرانی به­جای فکر کردن به مهاجرت و خدمت به دیگر کشورها، در کشور خود رشد کنند و شکوفا شوند.

مدیرعامل بانک صادرات در پایان گفت: امیدوارم که بتوانیم در خدمت جوانان نخبه کشور باشیم و در جهت شکوفاتر کردن اقتصاد کشور، اشتغال­ زایی و نقش‌آفرینی کشور در جهان حرکت کنیم، چرا که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی بحث بنیان گذاشتن بنگاه ­های درون­ زا و تعامل با بیرون است.

گفنمی است امروز در مراسمی از دفتر حمایت از نوآوری بانک صادرات در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور دکتر حجت­ اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

موضوع تفاهم نامه برقراری و توسعه تعاملات فی ما بین در زمینه های مرتبط و ارائه و خلق انواع خدمات مالی و بانکی و همچنین اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات الکترونیکی توسط شبکه شعب و درگاه های الکترونیکی بانک برای ارایه بهتر خدمات در چارچوب قوانین و مقررات جاری بانک و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان این مراسم نیز تفاهم ­نامه حمایت از شرکت­ های دانش ­بنیان توسط مدیرعامل بانک صادرات و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022628

وب گردی

وب گردی