برگزاری مراسم اختتامیه کارگاه های ویژه همتایاران مشاور دانشجویی

در آخرین روز از برگزاری کارگاه های دهگانه ویژه همتایاران مشاور دانشجویی، آیین اختتامیه این کارگاه ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و مسئولین واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تهران شمال، در آخرین روز از برگزاری کارگاه‌های دهگانه ویژه همتایاران مشاور دانشجویی، آیین اختتامیه این کارگاه‌ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و مسئولین واحد تهران شمال برگزار شد.

آتوسا صادق پور، مدیر مرکز جامع مشاوره و روان‌شناختی امین واحد تهران شمال، در ابتدای این مراسم، هدف از برگزاری این دوره‌ها را توانمندسازی دانشجویان این واحد در شناسایی مشکلات دانشجویی و آسیب‌شناسی مسائل مربوط به آنان و همچنین مهارت‌آموزی در جنبه‌های فردی و شخصیتی عنوان کرد و گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها، بعد از سپری کردن این دوره‌ها، گروه‌بندی‌شده و پس از موفقیت در دوره‌های آموزشی پیشرفته، به فعالیت در حوزه‌های مختلف همتا یاری در بین سایر دانشجویان واحد خواهند پرداخت.

امان‌الله پیشوا، معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال، در ادامه افزود: کار اصیل فرهنگی در دانشگاه‌ها، کاری است که توسط دانشجویان انجام شود.

وی با عنوان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی با ۲۵ هزار و ۵۰۰ مخاطب توسط هسته‌های دهگانِ فرهنگی واحد تهران شمال انجام‌شده است، خبر از رشد ۹۰ درصدی کمی و کیفی فعالیت‌های مشاوره‌ای واحد در یک سال گذشته داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این معاونت در فعالیت‌های تربیت‌بدنی نیز رشد ۸۰ درصدی و در سایر امور فرهنگی اجتماعی هم رشد ۷۰ درصدی را کسب کرده است.

در پایان این مراسم سید محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، راه‌اندازی مرکز مشاوره امین واحد تهران شمال را اتفاق مبارکی دانسته و گفت: باید با ایجاد چنین مراکزی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد، قدم بزرگ و اثرگذاری درزمینهٔ ارائه مشاوره‌های روانی و اجتماعی دانشجویان پرداخت.

آقامیری، ازدواج و فضای مجازی را دو مقوله مهم و اساسی در فضای دانشجویی و دانشگاه‌ها خواند و تصریح کرد: لازم است که واحد تهران شمال با استفاده از ظرفیت همین مرکز جامع مشاوره و روان‌شناختی خود، به این مقوله ورود کرده و کارگاه‌های مناسبی را در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان از مسئولین واحد تهران شمال خواست که با تجربیات قابل‌تقدیری که این واحد درزمینهٔ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجو محور دارد، کارگاه‌های ویژه‌ای را برای معاونین و مسئولین فرهنگی تمامی واحدهای استان تهران برگزار نماید.

در انتهای این مراسم با حضورآقامیری و مسئولین واحد تهران شمال، از تعدادی از دانشجویان برگزیده این دوره‌ها، استادان و مدرسین این کارگاه‌ها و صادق پور، مدیر مرکز جامع مشاوره و روان‌شناختی امین، تقدیر شد.

گفتنی است که به‌منظور توانمندسازی دانشجویان و تربیت همتا یاران مشاور دانشجویی، ۱۰ کارگاه ویژه با عناوین: اضطراب و افسردگی، معیارهای ازدواج و انتخاب همسر، عادت‌های سالم و مخرب، مهارت‌های ارتباطی مؤثر، از مشاوره تحصیلی تا کارآفرینی، جامعه جنسی شده و آسیب‌های فضای مجازی، انواع شکست، اخلاق حرفه‌ای و خودشناسی، اختلالات جنسی از ۲۲ تیرماه تا ۵ مردادماه در واحد تهران شمال برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022634

وب گردی

وب گردی