احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها در برخی مناطق تهران

رئیس بازرسی در ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، از احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها در برخی مناطق تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری‌ها به صورت الکترونیکی در بیش از ۳۵۲ محله تهران و با حضور بیش از ۱۲ هزار نامزد که از این تعداد ۲۵ درصد خانم بودند، برگزار شد که بر این اساس بیش از ۵۰۹ هزار نفر در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران شرکت کردند.

پیش از برگزاری این انتخابات رئیس ستاد اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از رسیدگی به تخلفات احتمالی خبر داده بود؛ در روند برگزاری این انتخابات نبود عوامل نظارت، تخلفات متعدد در ارتباط با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و همچنین عدم جانمایی مناسب صندوق‌ها از مواردی است که منجر شده است این انتخابات زیر سؤال برود.

بر همین اساس و بر اساس گزارشات میدانی در برخی از شعب، تخلفاتی از سوی کاندیداها گزارش شده است که از آن جمله می‌توان به حضور کاندیداها در شعب رأی و اقدام به خرید و فروش رأی اشاره کرد؛ از سوی دیگر در برخی از شعب نیز کاندیداها از طریق برگزاری همایش و ارائه بن‌های غذا از مردم برای رأی به کاندیدای مورد‌نظر رأی جمع کرده‌اند.

در منطقه 6، محله ایرانشهر تهران نیز گزارشاتی مبنی بر برگزاری همایش «ازدواج آسان» به بهانه توزیع بن و ناهار وصول شده است که در ذیل بنرهای تبلیغاتی این همایش، لیست انتخاباتی شورایاری این محله به چاپ رسیده بود و از سوی دیگر خرید و فروش گسترده رأی باعث شد برخی از مردم در این منطقه اقدام به شکایت از این تخلفات کنند.

در همین زمینه با محجوب رئیس بازرسی در ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، درباره روند رسیدگی به این تخلفات گفت‌وگو کردیم.

محجوب در همین زمینه با اشاره به لزوم برخورد با تخلفات گفت: یک سلسله مراتب حقوقی و قانونی در این حوزه وجود دارد و از این رو تخلفات ابتدا باید در هیأت نظارت منطقه ثبت شده و سپس به هیات نظارت مرکزی بیاید.

وی افزود: هیأت نظارت مرکزی اعضای شورای شهر هستند که گزارشات را رصد کرده و به همه آنها رسیدگی می‌کنند، پس از این مرحله گزارش را به ما ارائه کرده و ما نیز بر حسب مراحل حقوقی با تخلفات برخورد می‌کنیم؛ بنابراین با توجه به تخلفاتی که گفته می‌شود در منطقه 6 تهران اتفاق افتاده است، ابتدا باید اطلاعات مربوط به این اتفاق به ما برسد تا مراحل قانونی آن طی شود.

رئیس بازرسی در ستاد هماهنگی شورایاری‌ها درباره اینکه آیا در صورت محرز شدن تخلفات با آن برخورد خواهید کرد، گفت: بله قطعاً اینکار را انجام خواهیم داد همانطور که پیش از این نیز با تخلفاتی که بوده برخورد کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه شعار شورای پنجم شفافیت است و از این رو با همه تخلفات برخورد خواهد شد، تصریح کرد: ما برای برخورد قانونی هیچ مشکلی نداریم و ابتدا اعضای هیأت مرکزی باید تصمیم بگیرند و دستور دهند تا رسیدگی کنیم و اگر به جایی برسیم که تخلفات صورت گرفته نیازمند ابطال انتخابات باشد، قطعاً آن را ابطال می‌کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022647

وب گردی

وب گردی