حشد الشعبی: بهتر است حضور آمریکایی‌ها در عراق پایان یابد

یکی از فرماندهان حشد الشعبی تأکید کرد که حضور آمریکا در عراق از نظر مردمی و سیاسی مردود است و بهتر است که نظامیان تروریست آمریکایی به کشور خود بازگردند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به اخبار مربوط به نگرانی آمریکا از حمله نیروهای الحشد به منافع واشنگتن در عراق واکنش نشان داد.

«معین الکاظمی» از فرماندهان الحشد تأکید کرد که «حضور آمریکا در عراق از نظر مردمی و سیاسی مردود است».

الکاظمی تصریح کرد که «عراق در حال حاضر، پس از دوران دفاع مقدس از سوی ملت و الحشد الشعبی عراق، در وضعیت ثبات قرار دارد».

پایگاه خبری «المسله» به نقل از وی گزارش داد که نیروهای الحشد الشعبی، نقش مهمی در آزادسازی خاک عراق از گروه تروریستی داشته‌اند.

این فرمانده الحشد تصریح کرد که تلاش آمریکا برای گسترش نفوذ و باقی ماندن در عراق، یک امر مردود است.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تبدیل عراق به مقری برای آسیب رساندن به کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد که این اقدام واشنگتن، «مخالف قانون اساسی و رهنمودهای مرجعیت [دینی] عراق است».

الکاظمی اعلام کرد که این رفتار آمریکا شاید با واکنش‌های غیر قابل انتظاری از داخل عراق مواجه شود و «بهتر است برای آنان که حضور آمریکا در عراق پایان یابد تا افراد و نیروهایشان حفظ شود».

وی با تأکید بر اینکه بهتر است آمریکایی‌ها به خانه خویش بازگردند، اظهار داشت که «نگرانی آمریکا برای خسارات مادی و تلفات انسانی توسط الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت، یک نگرانی واقعی است».

این فرمانده الحشد بر این باور است که این خسارات و تلفات در آینده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأثیرگذار است؛ چرا که وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

الکاظمی همچنین تأکید کرد که اعلام و علنی کردن این نگرانی، تلاشی از سوی آمریکاست تا دشمنی علیه الحشد الشعبی افزایش یابد.

«داگلاس سلیمان» سفیر پیشین آمریکا در عراق مدعی شده بود که واشنگتن واقعا نگران این است که گروه‌های مقاومت عراقی، نیروهای آمریکایی را هدف قرار دهند.

کد خبر: 1022654

وب گردی

وب گردی