اسکای‌نیوز: مسلمانان، جانسون را فردی تفرقه انداز می‌دانند

علیرغم آنکه نخست‌وزیر جدید انگلیس گفته به دنبال یکپارچه کردن کشورش است، برخی مسلمانان این کشور معتقدند که او فردی است که دنبال تشدید تبعیض‌نژادی است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، شبکه «اسکای‌نیوز» در واکنش به برگزیده شدن «بوریس جانسون» بعنوان نخست‌وزیر بریتانیا نوشت که جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد و اعلام کرد که کشور خود را متحد و یکپارچه می‌کند اما از نظر برخی از مسلمانان، وی چهره‌ای است که میان افراد تفرقه ایجاد می‌کند.

طبق این گزارش، «محمد امین» یکی از رؤسای سابق محافظه‌کار انجمن مسلمانان تأکید کرد که از نظر اخلاقی، جانسون گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری انگلیس نیست.

محمد امین که به مدت 36 سال یکی از اعضای حزب «محافظه‌کار» انگلیس بود، در ماه ژوئن سال جاری میلادی، جانسون را با آدولف هیتلر مقایسه کرد و همان ماه از این حزب استعفا کرد.

محمد امین بعد از آن چنین مقایسه‌ای از جانسون ارائه کرد که بوریس جانسون، زنانی را که برقع می‌پوشند به سارقان بانک و جعبه‌های نامه تشبیه کرده بود.

پس از آنکه جانسون بعنوان رهبر حزب محافظه‌کار و بعد از آن نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شد، امین حاضر نشد تحت رهبری فردی باشد که از نظر وی برای این پست نامناسب است.

محمد امین به اسکای‌نیوز در اینباره گفت: «مسئله‌ای که مرا نگران می‌کند این است که او هرآنچه که برای اهدافش مناسب باشد انجام می‌دهد،خواه روابط نژادی، کشور ما را گرد هم آورد یا اینکه این روابط نژاد، به ضرر کشور ما تمام شود».

طبق این گزارش، حزب محافظه‌کار متعهد شده است که در خصوص اسلام هراسی تحقیقاتی را انجام دهد اما جانسون اگر بخواهد بعنوان فردی شناخته نشود که تحمل نژادی ندارد، باید نشان دهد که مدیریت وی فراتر از اداره مسئله برگزیت است.

اول مردادماه، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا توانست با غلبه بر «جرمی هانت» وزیر امور خارجه این کشور، پیروز رقابت بر سر تصاحب مقام نخست‌وزیری شود.

کد خبر: 1022658

وب گردی

وب گردی