محل حمله خرس گرسنه به مأموران محیط زیست کجاست؟

درحالیکه محیط زیست درباره مکان حمله یک قلاده خرس به مأمورانش و انتشار فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی سکوت کرده است، براساس اخبار منتشر شده در روزهای گذشته می‌توان حدس زد این اتفاق در کامفیروز شمالی رخ داده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ چند روزی است که خبر حمله خرس گرسنه‌ای که از سوی ماموران محیط زیست رهاسازی شده بود، دست به دست می‌چرخد.

حالا پس از سروصدایی که این فیلم که جنبه‌های طنز هم پیدا کرده است، روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد آن‌را تکذیب ‌کرده و گفته است: خبر حمله خرس گرسنه به ماموران محیط زیست یاسوج صحت ندارد.

این اداره کل، از رسانه‌ها درخواست کرد قبل از انتشار هر خبری، صحت و سقم آن را از مراجع مرتبط جویا شوند.

در این تکذیبه آمده است : گرچه شنیدن خبر تیمارداری و بازگشت خرس به دامان طبیعت کشور خوشحال کننده است و البته حمله خرس به انسان بنا به دلایل مختلف، دور از واقعیت و انتظار نیست‌، اما انتشار فیلمی از آزادی خرس و حمله آن به ماموران و مردم محلی ربط دادن آن به ماموران حفاظت محیط زیست یاسوج صحت نداشته‌، تکذیب می‌شود‌. ضمن آنکه اساسا این استان خرسی در حال تیمار‌داری نداشته که بخواهد آن را آزاد کند.

براین مبنا به رسانه‌ها توصیه می‌شودکه رسانه‌ها صحت و دقت در کار خود را فدای سرعت‌،حدس و گمان‌های بی مبنا نکنند و قبل از انتشار هرگونه خبر یا تصویری صحت آن را از مراجع مرتبط جویا شوند.

مسئولان محیط زیست در حالی رسانه‌ها را متهم به نشر اکاذیب کرده‌اند که هیچ تلاشی برای اعلام مکان اصلی حمله این خرس و علت اصلی را بازگو نکرده‌اند.

البته با جست‌وجوی اخبار این چند روز به خبری از رهاسازی یک قلاده خرس در حوالی روستای پیر سبز علی از توابع شهرستان کامفیروز شمالی بر می‌خوریم، در این گزارش آمده است: «محیط بانان و تیم امداد حیات وحش اداره کل این استان پس از شیندن این خبر به سرعت به منطقه عزیمت کردند.

این خرس که احتمالا با خوردن میوه های سمپاشی شده دچار ضعف جسمانی بود، پس از دو، سه روز پرسه زدن و سر و صدا دراطراف روستا موجب ترس اهالی شده بود. خرس مذکور، توسط دامپزشک معتمد اداره کل بیهوش و به نزدیکترین زیستگاه مناسب انتقال یافت و پس از بررسی وضعیت جسمانی، عملیات بازگردانی از بیهوشی انجام و در زیستگاه طبیعی خود رها سازی شد.»

جنگل‌های زاگرس در استان فارس یکی از زیستگاه‌های مهم خرس قهوه ای در جنوب کشور به شمار می‌رود و حفاظت از گونه خرس قهوه ای در این زیستگاه از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022670

وب گردی

وب گردی