بیشترین بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مختص به توسعه امور دانش‌بنیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: بودجه پژوهشی امسال خود را در دو جهت اصلی متصل به حمایت از پایان‌‌‌نامه‌‌‌‌‌ها و طرح‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان قرار دادیم.

محمدحسن برهانی‌‌‌‌‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد و تغییر سال مالی این دانشگاه از شمسی به تحصیلی گفت: تغییر سال مالی دانشگاه آزاد، منجر به تحولی صحیح در این دانشگاه می‌‌شود و مشکلات مربوط به گذشته را نخواهد داشت. در این روش واحدهای دانشگاهی با بررسی صحیح بودجه لازم برای بخش‌های مختلف اقدام می‌‌‌کنند و برخلاف روال قبلی، منجر به یک انضباط مالی در انسجام‌‌‌‌‌بخشی هزینه‌‌‌‌‌های مربوط به مجموعه دانشگاه آزاد در کل کشور خواهد شد.

وی درباره اختصاص 10درصد شهریه متغیر دانشگاه آزاد در مقاطع ارشد و دکتری به توسعه امور پژوهشی افزود: با توجه به اهمیت بخش پژوهش در کشور، دانشگاه آزاد هم با ایجاد طرح پایش، قدم در مسیر پژوهش‌های کاربردی گذاشته و به این ترتیب، سهم مشخصی به امور پژوهشی اختصاص یافته که به هیچ عنوان قابلیت انتقال به بخش‌‌‌‌‌های دیگر را نداشته و باید صرف امور پژوهشی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه یادآور شد: امسال، بودجه پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان البرز را در دو جهت اصلی متصل به حمایت از پایان‌‌‌نامه‌‌‌‌‌ها و طرح‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان قرار دادیم. در واقع، بیشترین بودجه ما در واحدهای دانشگاهی استان البرز به توسعه امور پژوهشی و دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان اختصاص یافته است.

برهانی‌‌‌‌‌فر تاکید کرد: برای تامین هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ناگهانی که ممکن است در هر یک از واحدهای دانشگاهی به وجود آید یک بخشی را به عنوان بودجه‌‌‌‌‌های پیش‌‌‌بینی نشده در نظر داریم تا در صورت لزوم از بودجه بخش‌‌هایی که در اولویت‌‌‌‌های بعدی هستند استفاده کنیم.

وی درباره کسب درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌ای متذکر شد: در بخش بودجه امسال، برآورد کردیم که باید بین 8 تا 10 میلیارد تومان بودجه غیرشهریه‌‌‌‌ای به‌‌‌‌دست آوریم و راهکارهای لازم در بخش‌‌‌‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان و امکاناتی که داریم را در جهت رسیدن به این هدف به کار بندیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022678

وب گردی

وب گردی