برنامه های عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی با آغاز سال تحصیلی/ از پذیرش دانشجو در دانشگاه فرشچیان تا اجرای طرح پایش

دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در سال تحصیلی پیش رو فعالیت‌های خود را در واحد‌های دانشگاهی ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای فعالیت‌های خود در زمینه تحصیلی قصد دارد از مهرماه سال جاری برنامه‌های جامع‌تری را دنبال کند.

یکی از این برنامه های دانشگاه آزاد با آغاز سال تحصیلی اجرایی شدن طرح پایش است که با هدف استفاده از ظرفیت های بومی و پژوهش های کاربردی در راستای نیازهای کشور در آذر ماه سال گذشته رونمایی شد و با عملی شدن طرح پایش دانشجویان موظف هستند تا در چارچوبی که برای آنها در رشته تحصیلی شان درنظر گرفته شده است به سراغ پایان نامه بروند و پژوهش های دانشگاه آزاد متمرکز و هدفمند می شود.

یکی از مهم ترین نکات در دانشگاه آزاد اسلامی محوریت پایان نامه های دانشجویی براساس حل مشکلات جامعه است و به همین خاطر دکتر محمد مهدی طهرانچی به تمامی واحد های دستور داده طرح پایش را اجرایی کنند.

برنامه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ناشنوایان است و مسئولان در تلاش هستند تا از مهرماه سال جاری دانشجویان در این واحد پذیرش شوند.

با اجرای برنامه های سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی سیر تکاملی را در پیش خواهد گرفت و برخی از مهم ترین برنامه های دانشگاه آزاد که در سال تحصیلی جدید عملیاتی می شود را در این گزارش می خوانیم.

راه اندازی واحد ناشنوایان از مهرماه 98

پیرو برنامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه نیروی انسانی دارد راه اندازی واحد های جدید از جمله واحد ناشنوایان دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است که این واحد دانشگاهی از مهرماه 98 فعالیت خود را در8 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی آغاز خواهد کرد.

درحال حاضر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پس از رایزنی با وزارت علوم مراحل پایانی اخذ جواز این واحد دانشگاهی را طی می کنند و به زودی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی امکانات لازم را برای جذب دانشجو در این واحد فراهم خواهند کرد.

برای تأمین استادان این واحد دانشگاهی فراخوانی منتشر شد که از فارغ‌التحصیلان و جامعه کم‌شنوا و ناشنوا رزومه‌هایی دریافت شده است و مسئولان درحال بررسی آن‌ها هستند.

براساس امکان سنجی‌هایی که صورت می گیرد، طی 5 تا 10 سال آینده رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه مخاطب کم‌شنوا و ناشنوا در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی و به دنبال آن، واحد ناشنوایان در آینده نیز گسترده‌تر خواهد شد تا درصد زیادی از دانشجویان شرایط خاص بتوانند از امکانات این واحد دانشگاهی استفاده کنند.

محمود آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: ان‌شاءالله از مهرماه سال جاری واحد ناشنوایان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در تلاش هستیم تا امکانات لازم در این زمینه فراهم شود.

پذیرش دانشجو در دانشگاه استاد فرشچیان

تربیت هنرمند ایرانی- اسلامی برای آینده ایران، حدود 20 سال پیش بود که در فرهنگستان هنر مطرح شده و به عنوان هدفی برای تاسیس یک دانشگاه در ایران مطرح شد. استاد محمود فرشچیان بارها بر ضرورت تاسیس دانشگاه هنرهای ایرانی- اسلامی تاکید کرده است.

روند تاسیس این دانشگاه به اندازه ای طول کشید که استاد فرشچیان در مهر ماه 96 اعلام کرد که از تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی ناامید شده است؛ اما در راستای ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی پیشقدم شد تا از این طرح حمایت کند.

حال پس از برگزاری کارگاه های متعدد در این دانشگاه هنری، قرار است که از مهرماه سال جاری دانشجویان برای حضور در کلاس های دانشگاه استاد فرشچیان ثبت نام کنند. برهمین اساس دانشگاه استاد فرشچیان از مهرماه سال جاری در رشته های هنرهای اسلامی، نگارگری، هنر و صنایع چوبی و سفال سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

البته قرار است که از ترم های آتی رشته های بیشتری به دانشگاه فرشچیان اضافه شود و بنا به گفته مسئولان به زودی این دانشگاه در رشته های کارشناسی نیز، دانشجو پذیرش می کند.

اجرای طرح پایش از مهرماه 98

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پژوهش و مساله محور شدن رویکرد جدیدی را در دستور کار قرار داده است و به همین خاطر طرح پایش در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد. با اجرای این طرح دانشجویان به دنبال حل مساله جامعه خواهند رفت.

روز دوشنبه ششم آذر ماه 97 طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران، روسای استان‌ها،استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

در طرح پایش 50 چالش جزئی کشور، 944 برنامه پژوهشی و 8 برنامه علمی که در آینده به 40 برنامه ارتقا خواهند یافت؛ وجود دارد که در همین راستا بیش از 5 هزار موضوع رساله تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

با رونمایی از این طرح، پشتوانه نرم‌افزاری ایجاد شد تا همه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، صنعتگران و پژوهشگران سراسر کشور بتوانند در قالب نظام موضوعات به یکدیگر متصل شوند و به زودی در این طرح تالار گفت‌وگو راه‌اندازی می شود. در این طرح تمام پایان نامه‌ها تحت بازرسی قرار خواهند گرفت و اگر عنوانی از مطالب ارائه شده خارج از سامانه به فروش برسد تخلف قلمداد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد تا در سال تحصیلی آینده برنامه های جامع و جدیدی را در دستور کار قرار دهد که هم به حل مشکلات جامعه در راستای پژوهش های کاربردی کمک کند و هم با توسعه هنرهای ایرانی اسلامی، بخش قابل توجهی از داوطلبان برتر را در سال های آینده جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022716

وب گردی

وب گردی