۸۲ درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

فرماندار تهران گفت: ۸۲ درصد کودکان کاری که تا به امروز ساماندهی شده اند از اتباع بیگانه هستند و ۲۰ درصد این کودکان (کودکان کار اتباع بیگانه) فاقد والدین هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز در یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح ساماندهی کودکان کار حدود ۴۰ روز است که شروع شده است.

وی افزود: در این مدت ۳۰۶ کودک ساماندهی شده اند که از این تعداد ۱۰۰ کودک متکدی هستند، ۸۲ درصد اتباع بیگانه، ۵۰ درصد بی سواد مطلق و ۲۰ درصد فاقد والدین هستند.

فرماندار تهران گفت: البته این ۲۰ درصدی که فاقد والدین هستند، از کودکان کار اتباع خارجی محسوب می شوند.

فرهادی گفت: ۵۰ درصد این کودکان در یکی از مراکز بهزیستی ساماندهی و نگهداری شده اند.

وی بیان داشت: متولی اصلی این طرح بهزیستی است که وظیفه ساماندهی کودکان بر عهده مددجویان این سازمان است.

فرماندار تهران افزود: ۱۸ درصد کودکان کاری که تا به امروز ساماندهی شده اند ایرانی هستند و با تصمیمی که گرفته شد قرار بر این شد که اگر این کودکان دارای خانواده باشند، خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار بگیرند.

فرهادی ادامه داد: به محض مشاهده کودکان کار غیرمجاز ایرانی که دارای والدین هستند، این کودکان از والدینشان ترد می شوند.

وی افزود: کودکان کار اتباع بیگانه که پدر و مادر دارند برای بار اول از والدینشان تعهد گرفته می شود و برای بار دوم این کودکان به کشورشان بازگردانده می شوند.

فرماندار تهران گفت: همچنین کودکان کار ایرانی که دارای والدین هستند، بار اول از والدینشان تعهد گرفته می شود و بار دوم این کودکان از والدینشان ترد می شوند.

فرهادی ادامه داد: کودکان کاری که هیچ والدینی ندارند، مشکل جدی ما است که همچنان در حال تحقیق و بررسی برای رسیدن به یک راهکار مفید برای این کودکان هستیم.

اضافه شدن دو مرکز به بهزیستی برای نگهداری از کودکان کار

فرماندار تهران افزود: قرار است فردا دو مرکز برای نگهداری کودکان کار در اختیار بهزیستی قرار بگیرد تا ظرفیت نگهداری کودکان بالا رود.

وی گفت: یکی از این مراکز در منطقه ۵ و دیگری در منطقه ۸ تهران است و با اضافه شدن این دو مرکز ظرفیت نگهداری کودکان کار ۱۵۰ نفر افزایش پیدا می کند.

تاکید بر همکاری مردم برای مقابله با تکدی گری

فرماندار تهران افزود: تکدی گری پدیده ای زشت و غیرقابل قبول است و در این زمینه مردم باید به مسئولان کمک کنند تا با این پدیده مقابله کنیم.

فرهادی ادامه داد: عرضه پول به متکدیان است که سبب می شود خیلی از افراد و به طبع آن کودکان، به تکدی گری روی آورند. اگر مردم کمک های خودشان را به خیریه ها، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای متولی در این امر بدهند، دست متکدیان از دریافت پول از دست مردم کوتاه می شود و مانند شهری مثل تبریز یک شهر عاری از متکدیان را شاهد می شویم.

وی در پایان افزود: ۳۰۶ کودکی که جمع آوری شده است، تاثیر مستقیمی بر وضعیت ظاهری شهر گذاشته و البته این را یادآور می شوم که ما به دنبال ساماندهی کودکان کار هستیم نه جمع آوری و نگهداری و در همین راستا اگر کودک کاری، والدین داشته باشد و والدینش در همان ساعات اولیه جمع آوری کودکان به ما مراجعه و تعهد دهند، آن کودک در اختیار والدینش قرار می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022717

وب گردی

وب گردی