طرح ولایت مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح ولایت پس از جریان دوم خرداد و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شکل گرفته و مانع نشر و گسترش این گفتمان در دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در بازدید از طرح ولایت و در نشست با مسئولان و نمایندگان استانی دانشجویان در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد به پیشنیه شکل‌گیری طرح ولایت اشاره کرد و گفت: پس از شکل‌گیری جریان دوم خرداد، احساس شکست و سرخوردگی در جریان انقلاب و نیرو‌های حزب‌اللهی به‌وجود آمد. از سوی دیگر گفتمان غیر اصیل در دانشگاه‌ها در حال ظهور و بروز بود.

وی افزود: این عوامل سبب شد تا سازمان بسیج دانشجویی و موسسه امام خمینی (ره) برای آغاز دوره طرح ولایت برای دانشجویان، همکاری خود را شروع کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: بر همین اساس دغدغه‌مندان این حوزه از جمله آیات عظام مصباح، جوادی آملی، فرزندان مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بر آن شدند تا برای ایجاد جبهه توانمند بر اساس مبانی معرفتی در دانشگاه‌ها همت کرده و مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شوند.

وی با اشاره به اینکه محتوای دوره طرح ولایت توسط مؤسسه امام خمینی (ره) فراهم می‌شود، گفت: نقد‌های گفته شده به محتوای طرح ولایت وارد است و این نقد‌ها به شورای سیاستگذاری طرح منتقل خواهد شد.

رستمی ادامه داد: قطار ۵ هزار نفره طرح ولایت اکنون به راه افتاده و نقد‌ها هر چند به‌جاست؛ اما امکان توقف قطار با شرایط موجود را ندارد.

وی افزود: بعضی از تصمیم‌گیری‌ها امکان تغییر یکباره را دارند؛ اما تغییر بعضی از آنها که به تغییر روند کلی و اداره طرح مربوط است، به آسانی امکان‌پذیر نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که مؤمن واقعی فردی فرصت‌طلب است که شرایط و فرصت‌ها را سنجیده، از شرایط موجود به بهترین نحو استفاده می‌کند و بن‌بست‌ها او را از حرکت باز نمی‌دارد، گفت: مبادا مشکلات موجود در طرح، شما را از فرصت‌ها که مهم‌ترین آن همجوار شدن با بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است، غافل کند.

وی ادامه داد: پس از این طرح مشخص نیست که باز هم در زندگی خود امکان حضور در موقعیت‌های معرفتی با این سطح و عمق را خواهید داشت یا خیر و حتی ممکن است بعد‌ها حسرت این روز‌ها را بخورید که چرا از امکانات و شرایط این طرح به بهترین نحو بهره نبردید. البته مراقب باشید که نقد‌ها شما را دچار افسردگی و خمودگی نکند.

وی توصیه‌ای به دانشجویان حاضر در طرح ولایت نیز داشت و گفت: از این فرصت ۴۰ روزه برای بازسازی فکری، اخلاقی و معرفتی خود یهره ببرید چرا که اگر عمل نیکی را مداوم تکرار کنید، تبدیل به عادت در شما می‌شود و ترک آن برای شما دشوار خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به درخواست دانشجویان مبنی بر دیدار با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: هر چند برنامه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار فشرده است؛ اما حتماً برای این دیدار پیگیری‌های لازم را خواهم داشت.

در ابتدای این جلسه برخی از دانشجویان نقد‌ها و نظرات خود را نسبت به دوره ۴۰ روزه طرح ولایت بیان کردند. آنها به این نکته اشاره داشتند که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ساخت مدل علوم انسانی اسلامی در دانشگاه‌هاست؛ اما دانشجویان علوم انسانی در این دوره حضور کم‌رنگی دارند.

دانشجویان در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو در سال ۹۸ خواستار ارائه گفتمانی در خصوص انتخابات در کلاس‌های آموزشی شدند و پیشنهاد دادند که نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف فرهنگی دانشگاهی به‌جای برگزاری دوره‌های متعدد با محتوا‌های مختلف و به‌دور از نگاه تک‌بعدی، دوره‌ای با محتوای نظام‌مند و هدفمند را در طول ۸ سال تحصیل دانشجویان برگزار کنند تا از پراکندگی‌ها و بعضاَ موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022731

وب گردی

وب گردی