تفاهمات و توافقات اینستکس را به طور علنی منتشر کنید

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به مدیرعامل سازوکار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا اعلام کرد دانشجویان خواستار شفاف‌سازی و انتشار تفاهمات و توافقات زیرمجموعه اینستکس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به علی‌اصغر نوری مدیرعامل سازوکار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا (ساتما) خواستار شفاف‌سازی و انتشار تفاهمات و توافقات تحت عنوان اینستکس شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: چندی پیش موگرینی بعد از پایان اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد اینستکس سازو کاری است که باید در رابطه با «شناسایی هویت مشتری» بسیار محتاط باشد، حال آن‌که این سازوکار مالی حداقلی علیرغم بدعهدی‌های اروپا در ازای پایبندی به ادامه برجام باید بدون هیچ قید و شرطی و در اسرع وقت اجرایی می‌شد تا تنها دلیل جمهوری اسلامی ایران برای ماندن در این توافق حفظ شود.

دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت عنوان کردند: اطلاعات حساس اقتصادی، مهم‌ترین دلیلی بود که شورای نگهبان و دلسوزان و حامیان منافع ملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیوستن به کنوانسیون‌های مربوط به FATF مخالفت کردند. خوب می‌دانید با توجه به فضای تحریمی که ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اگر اطلاعات اقتصادی لو برود در نتیجه در این جنگ شکست خواهیم خورد؛ اما ظاهراً با عدم به نتیجه رسیدن FATF در ایران، اینستکس می‌خواهد کار نکرده FATF را تکمیل کند.

در این نامه اظهار شده است: حال سؤال اینجاست که تراکنش‌های مالی در رابطه با غذا و دارو چه خطری برای اروپا دارد که نیاز به اطلاعات هویتی مشتری دارد؟ از طرفی صحبت‌های موگرینی حاکی از این است که اطلاعاتی رد و بدل شده و در نتیجه انجام اولین تراکنش را تسهیل کرده است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، دفتر تحکیم وحدت درخواست می‌کند تمامی تفاهمات و توافقات زیرمجموعه اینستکس را به طور علنی منتشر کرده و با شفافیت تعهدات اینستکسی به سؤالات اساسی شکل گرفته برای مردم و دانشجویان پاسخ دقیق و مستدل ارائه کنید تا مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران بیش از این از مکر و حیله اروپا متضرر نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022763

وب گردی

وب گردی