کمیته رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی با استادان متخلف برخورد می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران برای رسیدگی به تخلفات استادان کمیته‌‌ای دارد که درصورت تخلف استاد براساس آیین‌نامه با آن برخورد خواهد شد.

مجید سرسنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تخلفات اخلاقی برخی از استادان و نحوه برخورد دانشگاه با آنها گفت: دانشگاه تهران برای رسیدگی به تخلفات استادان دارای کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی است. این کمیته یک آیین‌نامه دارد و در صورتی که تخلفی از یک استاد به این کمیته گزارش داده شود، بر اساس این آیین‌نامه با آن برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تخلفات رخ داده از سوی استادان در درجه اول باید براساس این آیین‌نامه مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود آیا این تخلفات واقعاً اتفاق افتاده است یا خیر. پس از احراز تخلف بسته به نوع آن، با متخلف برخورد خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: تخلفات افراد ممکن است از نوع علمی باشد؛ یعنی متخلف یک مقاله یا کتاب جعلی به دانشگاه ارائه داده باشد، همچنین ممکن است فرد مرتکب تخلف اخلاقی یا مالی شده باشد. در هر سه صورت با این فرد با جدیت برخورد خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه تهران برای تمامی اقشار دانشگاه کمیته رسیدگی به تخلفات دارد، این سه کمیته شامل کمیته رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی، کمیته رسیدگی به تخلفات کارکنان و کمیته انضباطی دانشجویان است. تخلف هر فرد، به تناسب اینکه در کدام یک از قشرهای دانشگاهی‌ست؛ در یکی از این کمیته‌ها بررسی می‌شود و مطابق آیین‌نامه با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022784

وب گردی

وب گردی