فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع واحد مشهد تشریح شد

معاون جدید توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برنامه های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را در 12 محور تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، فرهاد خام‌چین‌مقدم برنامه‌های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را در ۱۲ محور تشریح کرد و با تأکید بر هماهنگی و تعامل با سازمان مرکزی دانشگاه و ارتباط و تعامل با حوزه ریاست و معاونان واحد مشهد اظهار کرد: این ارتباط و تعامل در راستای اجرای برنامه عملیاتی سالانه و محقق‌کردن اهداف سازمانی صورت می‌گیرد.

وی ایجاد نظم و انضباط مالی و اداری و حرکت در راستای برنامه‌های استراتژیک، بودجه مصوب و نظارت و پایش مستمر حوزه در راستای نیل به اهداف از پیش تعیین‌شده را از دیگر برنامه‌های این حوزه عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر ایجاد بسترهای لازم برای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه دانشکده‌ها با مشارکت استادان و کارکنان تأکید کرد و افزود: مشارکت استادان و کارکنان در مباحث درآمدهای غیرشهریه و ارتباط با صنعت و توزیع برخی از درآمدهای حاصله بین همکاران دغدغه ماست که باید بستر آن در حوزه توسعه ایجاد شود که با تحقق آن انقلابی در دانشگاه رخ می‌دهد.

خام‌چین‌مقدم با بیان اینکه توزیع نیروها باید علمی صورت گیرد، تصریح کرد: با بازمهندسی نیروی انسانی، فضای تخصیصی و امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص‌های عملیاتی استاندارد، نیروهای بخش‌های مختلف به‌طور علمی در دانشگاه توزیع می‌شوند.

وی اصلاح ساختارها و بهبود فرایندها، کاهش بوروکراسی اداری، هماهنگی بین بخش‌های مختلف و تفویض اختیار به کارگروه‌های این حوزه و استفاده از خرد جمعی برای تسریع در امور و کارهای دانشگاه گام دیگر برنامه‌های خود دانست و اظهار کرد: برای مکانیزه‌کردن فرآیندها در حوزه‌های مختلف دانشگاه از جمله جمع‌آوری اموال، کارگزینی و ... باید با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هماهنگی صورت پذیرد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره حلقه مفقوده دانشکده‌ها یعنی انجام ارزشیابی و گزارش عملکرد انتقاد کرد و گفت: این عمل سال‌هاست که به‌صورت صوری انجام می‌شود در حالی‌ که باید از نتایج آن در تصمیم‌گیری‌ها استفاده‌ شده و با تسری به مدیران و مسئولان بالاتر منجر به الگوسازی، شایسته‌سالاری و افزایش تعلق و انسجام تیمی در دانشگاه شود.

خام‌چین‌مقدم جایگزین‌پروری را از ارکان مهم سازمان‌های متعالی دانست و افزود: با توجه به بازنشستگی تعداد کثیری از نیروهای سازمان، نیازمند نیروهای جوان هستیم و باید برای شناسایی و تعلیم آنها تمرکز کنیم.

وی با خاطرنشان کردن وضعیت معیشتی دشوار جامعه با تأکید بر اعمال روش‌های صرفه‌جویی در قالب استفاده بهینه از منابع و امکانات به‌ جای کاهش حق‌وحقوق کارکنان تصریح کرد: به کاهش حقوق کارکنان اعتقادی ندارم و باید منابع جدید درآمدی برای کارکنان ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه به مباحث رفاهی کارکنان توجه ویژه‌ای داریم، رفاه کارکنان این واحد دانشگاهی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: این امر می‌تواند در قالب عقد قراردادهایی با مجموعه‌های بیرونی و بالفعل کردن ظرفیت‌های داخلی مانند شرکت تعاونی و ... به‌عنوان بازوهای این معاونت، رفاه همکاران را تأمین کنیم.

خام‌چین‌مقدم بر جمع‌آوری نیازهای دانشکده‌ها قبل از آغاز سال تحصیلی و خرید و تجهیز آنها تأکید کرد و گفت: انجام این امور ایجاد تحول در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی و در نهایت افزایش رضایت‌مندی دانشجویان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022786

وب گردی

وب گردی