افزایش دما در بیشتر شهرها در5 روز آینده

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا ۵ روز آینده جوی آرام همراه با ماندگاری هوای گرم در بسیاری از شهرها و پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین نقشینه در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور گفت:‌ امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای مناطقی از شمال غرب، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان گلستان، شمال شرق کشور و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: امروز در شمال کشور و دریای خزر‌ بارش پراکنده خواهیم داشت در همین مدت در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور و جنوب ‌استان‌های ‌سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز فارس باران پیش‌بینی می‌شود که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی اضافه کرد: اثر مخاطره آمیز این شرایط جوی، وقوع صاعقه و سیلابی شدن رودخانه‌ها و رعد و برق در استان‌ها‌ی خراسان شمالی، شرق گلستان، مرکز و شمال آذربایجان غربی، بخشی از مناطق آذربایجان شرقی و اردبیل و روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی‌، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و مرکز فارس، جنوب کرمان و شمال هرمزگان است‌.

نقشینه گفت: در این مدت هموطنان از تردد و اسکان در کنار رودخانه‌های استان‌های مذکور پرهیز کنند همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی ‌این استان ها حضور نداشته باشند، چون رشد‌ ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و در زیر این ابرها وزش باد شدید رخ می دهد که می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: در سایر مناطق کشور تا ۵ روز آینده جوی آرام همراه با ماندگاری هوای گرم پیش بینی می‌شود.

نقشینه گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور داریم همچنین در شرق دریای عمان در سه روز آینده پیش‌بینی تلاطم و مواج شدن دریا‌ داریم.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: امشب و فردا شرق دریای خزر‌ مواج و متلاطم است که شامل سواحل مازندران و گلستان خواهد بود.

وی گفت: ‌در ۵ روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری‌ گاهی با وزش باد خواهد داشت، در ‌ارتفاعات تهران بعد از‌ظهرها بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ضمناً امشب و فرداشب در جنوب استان تهران شامل ورامین و رباط کریم باد شدید و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: بیشینه دمای امروز مهرآباد و شمیرانات ۳۹ درجه، فردا ۳۷ درجه، سه‌شنبه ۳۸ درجه، چهارشنبه ۳۹ درجه و پنجشنبه به ۴۰ درجه می‌رسد یعنی‌ روند افزایش دما در استان تهران از روز سه‌شنبه خواهیم داشت؛ کمینه دمای شمیرانات فردا صبح ۲۱ درجه و در مهرآباد ۲۶ درجه خواهد بود

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای اهواز فردا به ۴۷ درجه خواهد رسید، گفت: فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود‌، شهرکرد شهر مرتفع استان چهارمحال و بختیاری است که ایستگاه هواشناسی ما در این شهر در ارتفاع ۲۰۴۹ متری از سطح است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022826

وب گردی

وب گردی