افزایش قیمت مرغ به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان/ خبری از قیمت مصوب نیست

در حالی که قیمت مصوب مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده، اما در واحد‌های صنفی خبری از عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت مرغ در بازار روند صعودی به خود گرفته و علی رغم اعلام قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی از سوی ستاد تنظیم بازار، اما قیمت‌ها در بازار بیش از این رقم است.

گشت و گذر در بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم مرغ در واحد‌های صنفی بین ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

در حالی که بر اساس قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری‌ها باید ۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود، اما اکنون با قیمت ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد که بر قیمت مصرف کننده اثر گذاشته است.

بر اساس آمار‌ها در تهران روزانه ۲ هزار تن گوشت مرغ مصرف می‌شود که، اما اکنون با توجه به گرمای هوا و افزایش تلفات این میزان مرغ توزیع نمی‌شود و بازار با کمبود مواجه است.

در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ را افزایش دهد مرغ تنظیم بازاری به وفور در واحد‌های صنفی توزیع می‌شد، اما اکنون تنها روزانه حدود ۵۰ تن مرغ با قیمت ۱۲ هزار تومان در میدان بهمن در اختیار تعداد محدودی واحد صنفی برای توزیع قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022853

وب گردی

وب گردی