جزئیات تأسیس مدارس تخصصی هنر در مجموعه سما/ مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در حوزه صنایع دستی

مدیر امور مدارس سما گفت: مدارس تخصصی هنر به مهارت‌آموزی در حوزه هنر و صنایع دستی می‌پردازند؛ فعالیت‌های هنری به صورت فوق برنامه، متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموزان تنظیم خواهد شد.

غلامرضا یمینی مدیر امور مدارس سما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس مدارس مهارتی هنر اظهار کرد: مجموعه مدارس سما با شعار «هر دانش آموز یک مهارت» رویکرد جدیدی را در پیش گرفته اند که در نظر دارند در حوزه‌های مختلف از جمله هنر و فنی و حرفه ای، به صورت تخصصی و کاربردی وارد شوند.

وی افزود: با توجه به این رویکرد، تصمیم گرفتیم که مدارس مهارتی و تخصصی هنر را در مجموعه سما تاسیس کنیم که به صورت تخصصی، به مهارت‌آموزی در حوزه هنر بپردازند؛ فعالیت‌های هنری به صورت فوق برنامه، متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموزان تنظیم خواهد شد.

یمینی ادامه داد: فاز اول مدارس مهارتی هنر، در شهرهای تهران، شیراز و کاشان تاسیس خواهد شد؛ همچنین یک کار گروه تخصصی نیز برای این حوزه در نظر گرفته شده است که افراد صاحب نظر و نخبه در آن عضویت دارند. این افراد محتوای اصلی فعالیت‌های هنری را مشخص خواهند کرد.

مدیر امور مدارس سما تصریح کرد: در مدارس مهارتی هنر به دنبال این هستیم از افراد متخصصی که تجربه و مهارت کافی را در حوزه هنر دارند استفاده کنیم تا بتوانیم نتیجه مثبتی را از آموزش دانش آموزان به‌دست آوریم.

وی با بیان این که بیشتر فعالیت مدارس مهارتی هنر در حوزه صنایع دستی است، گفت: مدارس مهارتی هنر در حوزه صنایع دستی، رویکرد بومی و محلی را در پیش گرفته است تا در نهایت منجر به اشتغال‌زایی نیز شود.

یمینی خاطرنشان کرد: در شهر تهران در نظر داریم یک مدرسه مهارتی دخترانه و یک مدرسه پسرانه تاسیس شود؛ تلاش خواهیم کرد با همکاری سازمان فنی و حرفه ای زمینه ای را فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند پس از پایان دوره آموزشی، گواهینامه مهارتی دریافت کنند.

مدیر امور مدارس سما در پایان تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد که در آغاز سال تحصیلی جاری، مدارس مهارتی و تخصصی هنر سما تاسیس شود و اقدام به جذب به دانش آموز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022879

وب گردی

وب گردی