آمریکا در حال حمایت از «نسل کشی» در یمن است

یک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست واشنگتن در حمایت بی قید و شرط از عربستان سعودی گفت که آمریکا در حال حمایت از یک نسل کشی در یمن است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مارین ویلیامسن» نویسنده مطرح آمریکایی و نامزد انتخابات درون حزبی دموکراتها، سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در قبال عربستان سعودی را محکوم کرد و کمک نظامی واشنگتن به ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن را مورد نکوهش قرار داد.

وی در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه ان بی سی نیوز گفت: ما در حال حمایت از نسل کشی عربستان سعودی در یمن هستیم. دهها هزار نفر از مردم یمن در قحطی و گرسنگی به سر می‌برند و کودکان یمنی به خاطر آن کشته می‌شوند.

وی افزود: برای به دست آوردن یک قرارداد تسلیحاتی 350 میلیارد دلاری در 10 سال آینده ما چک سفید حمایتی به عربستان سعودی داده‌ایم. زمان آن است که آمریکا رهبری اخلاقی را در جهان در اختیار بگیرد.

ویلیامسن افزود: ما باید به دنبال صلح باشیم؛ حتی «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع آمریکا در دوره «جرج بوش» نیز از صلح حرف می‌زد، این دلیلی است که من می‌خواهم یک وزارت صلح در دولت آینده آمریکا ایجا کنم.

کشورهای غربی به خاطر فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی و استفاده از این سلاحها در جنگ علیه مردم یمن به شدت از سوی افکار عموی بین المللی مورد انتقاد قرار دارند. با این حال آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه همچنان به فروش تسلیحاتی خود به حکام سعودی ادامه می‌دهند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات عربستان سعودی به یمن و محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی منجر به کشته شدن 729 کودک یمنی فقط در سال 2018 شده است.

براساس آمارهای غیررسمی، جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تا کنون منجر به کشته شدن بیش از 50 هزار نفر شده است.

کد خبر: 1022899

وب گردی

وب گردی