قیمت کود شیمیایی افزایش نمی‌یابد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح جلسه غیرعلنی، گفت: دولت مابه التفاوت قیمت کود کشاورزی را پرداخت می‌کند بنابراین قیمت کود افزایش نمی‌یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در حاشیه جلسه غیرعلنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران، جزئیات جلسه غیرعلنی را تشریح کرد.

وی گفت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور وزیر کشاورزی و پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: تولید، تامین و خودکفایی در کالاهای اساسی و تعادل در قیمت کالاهای اساسی از موضوعات مهمی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم نیاز کشور است که از این میزان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تا به امروز خریداری شده است.

وی گفت: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج مورد نیاز کشور است که ۶۵ درصد آن تولید داخل و بقیه از طریق واردات تامین می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بهره وری در تامین آب از موضوعات مهم جلسه غیرعلنی بود که اعلام شد وزارت نیرو باید مسئولیت تامین آب را بر عهده داشته باشد،افزود: امسال مشکل خشکسالی نداشتیم اما برای خودکفایی در ذرت و کنجاله نیاز به آب بیشتری داریم.

عباسی با اشاره به بررسی وضعیت تعطیلات بانکی در بخش کشاورزی در جلسه غیرعلنی، گفت: سهم بخش کشاورزی از منابع بانکی ۷ درصد است که باید افزایش یابد. سهم بخش صنعت از منابع بانکی ۲۰ درصد می باشد. مقرر شد بخش کشاورزی سهم بیشتری از تسهیلات اشتغال روستایی داشته باشد.

وی یکی از چالش های مهم کشاورزان را افزایش قیمت کودشیمیایی و اوره خواند و گفت: ۶ میلیون تن کود و اوره در کشور تولید می شود. سازمان تامین اجتماعی و وزارت دفاع در این بخش سرمایه گذاری کرده اند و طبق مصوبه مجلس قیمت بورس مبنای قیمت گذاری این محصولات است.

نماینده مردم رودسر تصریح کرد: مقرر شد دولت در مورد تنظیم قیمت کود شیمیایی سیاستگذاری کند و مابه التفاوت قیمت را پرداخت نماید. لذا قیمت کود شیمیایی در سال ۹۸ افزایش نخواهد یافت و در کشت پائیزه نیز قیمت ۶۱۲ تومان محاسبه می‌شود.

کد خبر: 1022901

وب گردی

وب گردی