دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تحقیق و پژوهش با موضوع دفاع مقدس پیشگام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: در زمینه‌های تحقیق و پژوهش با موضوعات دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر جایی که موفقیتی حاصل شده، مرهون تفکر ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: جهادی عمل‌کردن دانشگاه آزاد اسلامی در سیلاب روزهای نخست سال ریشه در تفکرات جهادی دفاع مقدس داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نقش این دانشگاه را در رشد، معرفت و آگاهی جامعه یادآور شد و افزود: از نظر امام خمینی(ره) وظیفه اصلی دانشگاه انسان‌سازی است و این رسالت را باید با تربیت درست انسان‌ها با توجه به آموزه‌های اسلام به سرانجام برسانیم.

براتی تحرک علمی و تبدیل علم به محصول را از مهترین وظایف دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین درس، کمک‌کردن به مردم است که این را دانشگاه آزاد اسلامی در سیلاب و پس از آن به خوبی از خود نشان داده که نمونه آن حضور کمیته جهادی سلامت در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده خوزستان است.

وی جایگاه دفاع مقدس را در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: دفاع مقدس و ارزش‌های آن دارای جایگاه رفیع و بلندی است اما آنچه برای نسل جوان دارای اهمیت است، حفظ این آثار و ارزش‌هاست و این دانشگاه آمادگی دارد تا در کنار بسیج و سپاه پاسداران به حفظ، نشر و توسعه آثار و افکار امام(ره) به فعالیت بپردازد و در این زمینه تمام‌قد حاضر و آماده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: جنس دانشگاه آزاد اسلامی از مردم برای مردم است و امروزه بعضی از مراکز آموزشی که واقعاً نمی‌توان آنها را جزئی از آموزش عالی فرض کرد به شکل غیرمنطقی گسترش پیدا کرده که باعث ضربه به دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در سخنانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه انقلابی با فرآیند و رویکرد انقلابی و ولایی است و این دانشگاه نیازمندی‌های انقلاب را احساس می‌کند و در زمینه رفع آنها قدم برمی‌دارد.

محمد علی‌پور افزود: این دانشگاه توانسته خود را به خوبی در جامعه انقلابی نشان دهد و هم‌تراز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حرکت کند و ارائه دروس وصایای امام‌خمینی‌(ره)، دفاع مقدس و قرائت قرآن در کنار دیگر دروس نشان‌دهنده این موضوع است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در انتقال تجربیات دفاع مقدس برای نسل آینده پیشگام بوده است، گفت: در زمینه‌های تحقیق و پژوهش با موضوعات دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام بوده و این جز رضایت از عملکرد این دانشگاه، چیز دیگری دربر نخواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نقش دانشگاه آزاد اسلامی در معرفی پژوهشگران را یادآور شد و گفت: خروجی این کار باید برای نسل‌های آینده به صورت کتاب و مستند تبدیل شود تا در جامعه تأثیرگذار باشد.

تدوین دانشنامه استانی استان خوزستان در دفاع مقدس، همکاری و تعامل بیش از پیش دانشگاه با بنیاد و امضای تفاهم‌نامه همکاری دو طرف برای هم‌افزایی بیشتر از موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022916

وب گردی

وب گردی