مالیات بر خانه‌های خالی مشکل مسکن را حل خواهد کرد

نماینده تهران در مجلس راه‌حل مشکل مسکن را تدابیری مانند مالیات بر خانه‌های خالی دانست و افزود: البته معلوم است که صدای ثروتمندان از صدای ضعفا قوی‌تر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دو‌شنبه، 7 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به موسم حج گفت: امیدواریم حج ابراهیمی درسی برای همه ما باشد که دنیا پرستی ها را قربانی کنیم و به یاد فقیران و بی چیزان باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به وضعیت دشوار و سخت معیشتی کارگران، کشاورزان، بازنشستگان، حقوق بگیران و همه آنها که مستمری های کوچک از نهادهای حمایتی دریافت می‌کنند و به خصوص در نوبت‌مانده‌ها برای دریافت حمایت اشاره کرد و افزود: برخی حتی همین حمایت ناچیز را ندارند ولی من امیدوارم کسی در ایران اسلامی، آنها را فراموش نکند.

وی ادامه داد: بیایید یک لحظه خود را جای آنها بگذاریم که ندارند و سفره هایشان خالی است و در به در به دنبال خانه خالی و مسکن اجاره‌ای می گردند؛ رئیس جمهور، وزرا، مدیران، نمایندگان و کارگزاران، خودشان را لحظه ای جای آنها بگذارند و بپرسیم در این ماه پنجم سال ۹۸ به چه میزان به موضوعاتی که به آنها متعهد بوده ایم همانند تخصیص 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، کالابرگ و کارت کالا که می تواند سفره های آنها را کمی آباد کند، اندیشیده ایم؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: اگر این امور توزیع شده، رانت چه کسانی شده و کدام تجار، رانت ناشی از این امر را چه در گذشته و چه اکنون دریافت کردند؟

حقوق پرداختی به کارگران و بازنشستگان حتی کفاف هزینه سفره آنها را نمی‌دهد

وی با بیان اینکه مسکن کارگران و کشاورزان در اولویت قانون اساسی بوده، گفت: در مقابل کسانی که در پنت هاوس ها و قصرهای زندگی می کنند، کسانی در یک اتاق 12 متری زندگی می کنند؛ آیا این وضعیت جای سوال ندارد؟

عضو فراکسیون امید با تشکر از اعلام های اخیر وزارت مسکن، توضیح داد: اعلام، مشکل مسکن را حل نمی کند بلکه راه حل مشکل مسکن، تدابیری مانند مالیات بر خانه‌های خالی را می‌طلبد که هرگز تا امروز اجرا نشده و البته معلوم است که صدای ثروتمندان از صدای ضعفا قوی تر است.

وی ادامه داد: امروز حقوق پرداختی به کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و کارمندان حتی کفاف هزینه سفره آنها را نمی دهد؛ چه برسد به اجاره مسکن و هزینه مدرسه و تحصیل و هزینه‌های متعددی که هر روز بر آنها بار می شود.

خواستار اصلاح وضعیت مزدی در این شرایط هستیم

محجوب گفت: وضع بازنشستگان که همسان‌سازی برای آنها اجرا نشده، روز به روز بدتر می شود و صدای آنها بلندتر می‌شود لذا فراکسیون کارگری مجلس مطالبه دارد مجدداً به این امر و وضع معیشتی کارگران و بازنشستگان رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: ما خواستار اصلاح وضعیت مزدی در این شرایط هستیم؛ خواستار اصلاح وضعیت مستمری‌ها، مستمری بگیران، کارمندان، کارگران و حقوق بگیران هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی توضیح داد: کارگران ساختمانی در شرایط امروزی به دلیل بیمه اذیت می شود لذا توجه به آنها و حل مشکلات آنها را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر کاندیدا و نزدیک به ۴ هزار نفر انتخاب شدند که به همه آنها تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت داریم و از وزارت کشور، شهرداری تهران و شورای شهر تهران تشکر می‌کنیم.

تهران حدود ۲۲ هزار معلم کم دارد

محجوب درباره آموزش و پرورش تهران نیز گفت: طبق گزارش‌ها در مناطق جنوبی تهران و تازه تأسیس آن مانند مناطق ۱۵ تا ۲۲ حدود ۲۲ هزار معلم کم داریم که اگر جذب نشود باید ۲۵۰ هزار ساعت حق التدریس باید پرداخت شود؛ ضمن آنکه ۲۲۰ هزار ساعت در حاشیه و حدود ۷۰ هزار کمبود کلاس.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ما از همه کشور ضعیف تر است، ادامه داد: شهرداری 5 درصد عوارض تفکیک و صدور پروانه را به آموزش و پرورش نمی پردازد و دولت حتی یک ردیف خاص برای آموزش و پرورش در بودجه نگذاشته است ولی امیدواریم در سال 99 به آن توجه کنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از نبود بیمارستان در بومهن و پردیس، کمبود 2 هزار واگن در مترو تهران و بی توجهی به مشکل ورزش جوانان در تابستان انتقاد و تاکید کرد: تمام سالن ها واگذار شده و امروز فرزندان فقرا نمی توانند به هیچ ورزشگاهی بروند لذا حق است وزارت ورزش و جوانان یک برنامه جامع در این خصوص تدوین کند.

کد خبر: 1022942

وب گردی

وب گردی