روسیه از افزایش تحرکات آمریکا برای تاراج نفت سوریه خبر داد

ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که آمریکا تعداد نیروهای شرکت‌های امنیتیِ خصوصی را برای استخراج نفت از میادین نفتی سوریه افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،«سرگئی رودوفسکی» رئیس بخش عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه می‌گوید که آمریکایی‌ها تجارت نفت سوریه را از داعش دزدیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، ژنرال رودوفسکی گفت: آمریکا در سوریه شبکه قاچاق نفت راه انداخته و با شبه نظامیان عرب و کرد مبادله نفتی و تسلیحاتی می‌کند.

این ژنرال ارشد روسی بر اساس منابع اطلاعاتی همچنین گفت که شرکت‌های امنیتی خصوصی تحت کنترل آمریکا نفت سوریه را در میادین نفتی «العمر»، «کوناکو» و «تاناک» به صورت غیرقانونی استخراج و با قاچاق آن به شرق رود فرات به فروش می‌رساند.

وی با اشاره به ایت موضوع از افزایش شمار نیروهای این شرکت‌های پیمانکاری امنیتی به 3500 نیرو در سوریه خبر داد.

تعدادی از میادین و چاه‌های نفتی سوریه در مناطق شمال و شمال شرقی این کشور قرار دارد که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است. نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت همه جانبه آمریکا قرار دارند.

این مقام ارشد نظامی روس با بیان اینکه شمار تسلیحات خارجی از جمله سیستم‌های راکتی چندمنظوره که در اختیار تروریست‌ها در سوریه قرار دارد به شدت افزایش یافته است، تاکید کرد که شبه نظامیان سوری از سیستمهای راکتی چندمنظوره و پهپادهای جنگی علیه پایگاه هوایی حمیمیم مسکو استفاده می‌کنند.

پایگاه حمیمیم مقر نیروهای نظامی روسیه است که با مجوز دولت دمشق در اختیار این کشور قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش اسپوتنیک روسیه، نیروهای نظامی این کشور طی یک ماه و نیم گذشته یازده تانک و دوازده سکوی پرتاب راکتی متعلق به این شبه نظامیان در جنوب غربی ادلب را که جزء مناطق عاری از تنش است، منهدم کرده‌اند.

در ماه جولای، ارتش روسیه دو حمله راکتی به پایگاه نظامیان خود در حمیمیم را خنثی کرده است.

کد خبر: 1022952

وب گردی

وب گردی