خیانت‌های منافقین برای ملت ایران ثابت شده است

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: خیانت منافقین با توجه به ترورهای بسیاری که انجام داده‌اند، برای ملت ایران ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در نشست «شکست استراتژیک منافقین از گذشته تاکنون» که عصر امروز در سازمان مرکز فنی و حرفه ای برگزار شد، با بیان اینکه منافقین از کفار بدتر هستند، گفت: دورویی در ذات منافقین بوده و طبیعتاً برخورد با دشمنان دو‌رو سخت‌تر است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سالهای قبل از پیروزی تا به حال درگیر دشمنی دورو به نام منافقین است که از حمایت تمام کشورهای دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: سازمان ملل تا قبل از ارائه قطعنامه ۵۹۸، حدود ۸ قطعنامه دیگر صادر کرده بود که بیشتر جنبه توصیه ای داشتند ت، به همین منظور امام خمینی(ره) هیچ کدام از آن‌ها را قبول نداشتند.

سردار کوثری بیان کرد: علت اصلی که سازمان ملل این قطعنامه را به ایران پیشنهاد داد این بود که ایران در سال‌های آخر جنگ با تمام قدرت در میدان جنگ علیه عراق حاضر و عملیات والفجر و کربلای را انجام داد که منجر به آزاری مهران شد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: امام خمینی(ره) از فرماندهان سپاه مرتباً آزادی و باز پس گیری مهران را پیگیری می‌کردند؛ زیرا اعتقاد داشتند منافقین از مهران به عنوان مرکز نفاق بین مردم استفاده خواهند کرد و در آن تبلیغات ضد شیعه به راه خواهند انداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید امام خمینی(ره) برای آزادی مهران، با وجود خستگی رزمندگان با دادن شهدای بسیار توانستیم در این جبهه پیروز شویم و مهران را باز پس گیریم،‌ همچنین توانستیم در خاک عراق پیشروی داشته باشیم که این امر یک پیروزی بزرگ در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: رزمندگان سپاه اوایل سال ۶۶ در عملیات کربلای 5 تا نزدیکی بصره رسیدند، از آنجا بود که شکل جنگ تغییر کرد و منافقین، عراق و کشورهای حامی آنها پی بردند که در میادین جنگ نمی‌توانند علیه ایران به پیروزی دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در خرداد سال ۶۷، پس از ورود مسلحانه منافقین به جبهه های جنگ تصمیم گرفتند به صورت جدی سپاه و ارتش را در یک جبهه قرار دهند،‌ در چنین شرایطی ستاد کل نیروهای مسلح با فرماندهی محسن رضایی شکل گرفت.

سردار کوثری در ادامه به عملیات مرصاد و قدیر اشاره کرد و گفت: عملیات غدیر و مرصاد توسط ایران نامگذاری شد؛ اما دشمنان نه تنها از ماه‌ها قبل بلکه از سال‌های قبل عملیات‌های گسترده‌ای علیه ایران انجام دادند، به عنوان مثال یک ماه قبل از عملیات مرصاد، منافقین وارد مهران شدند و عملیات‌های بسیاری و جنایات فجیع علیه مردم ایران در آن شهر انجام دادند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب ابتدا از منافقین برای کارهای شناسایی و جمع آوری اطلاعات و رساندن به استخبارات عراق و یگان‌های عراقی استفاده می‌کردند؛ اما در اوایل و اواخر سال ۶۵ و ۶۶ منافقین حالت جنگی و تهاجمی به خود گرفتند.

وی گفت: خیانت منافقین با توجه به ترورهای بسیاری که انجام داده‌اند، برای ملت ایران ثابت شده است.

وی اذعان کرد: امام خمینی در ۲۶ تیر ماه ۶۷ قطعنامه را پذیرفت،‌ این قطعنامه در ۲۷ تیرماه به صورت رسمی از رسانه ملی ایران پخش شد. منافقین ایران زمانی که مشاهده کردند توانایی مقابله با ما را ندارند با وجود پذیرش این قطعنامه از سوی ایران باز به جنگ خودشان علیه ایران به صورت گسترده ادامه دادند.

سردار کوثری گفت: عراق به کمک آمریکا بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ باز هم به ایران حمله کرد، همچنین در برجام نیز رهبری به بد عهدی دشمنان جمهوری اسلامی از جمله آمریکا اشاره دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022962

وب گردی

وب گردی