واکنش وزارت راه به اعلام افزایش اجاره‌بهای مسکن در دیدار با رئیس جمهور

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: آمار ارائه‌شده توسط مدیران این وزارتخانه در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست مسئولان بخش مسکن با رئیس‌جمهور برگرفته از آمارهای بانک مرکزی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان رشد اجاره‌بها نسبت به سال گذشته، یکی از موضوعاتی است که مردم، مسئولان و رسانه‌ها در روزها و هفته‌های گذشته بر سر آن گمانه‌زنی‌های مختلف و متفاوتی داشته‌اند. بیشتر این گمانه‌زنی‌ها و علامات سوال نیز مربوط به آماری است که در نشست دست‌اندرکاران بخش مسکن با رییس‌جمهوری در تاریخ ۲۹ تیرماه سال جاری عنوان شد. اما منبع آمار اعلام شده در نشست با رییس‌جمهور دقیقا کجاست؟

آمار ارائه‌شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست با رئیس‌جمهور مربوط به اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نکته دوم اینکه بر اساس آمار ارائه‌شده بانک مرکزی، در نشست مذکور، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران رشد ۲۳ درصد و در کل مناطق شهری رشد ۲۰.۷ درصد در خردادماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل اعلام شد.

همچنین نرخ رشد قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۴.۳ درصد اعلام شده است که این آمار نیز برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

در نمودار ارائه شده در این جلسه دو موضوع متفاوت قیمت مسکن و اجاره بها در یک نمودار نمایش داده شده است که برای آگاهی عموم مردم از روند تغییرات قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن نمودار ارائه شده در نشست رئیس جمهور مجدد در زیر نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022981

وب گردی

وب گردی