تلاش برای کسب روزی حلال جهاد در راه خدا است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ارزش والای کار کردن و خدمت به مهمانان شهر امام هشتم(ع)، گفت: تلاش برای کسب روزی حلال مایه عزت انسان و همچون جهاد در راه خدا است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از پاکبانان خیابان‌های منتهی به حرم مطهر که در تالار ولایت انجام شد، گفت: انسان باید هم از خداوند متعال و هم مخلوق خدا که به او خدمت می‌کند شاکر باشد، چراکه اگر انسان مخلوق خدا را شاکر نباشد، خدا را هم شاکر نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت کار پاکبانان، افزود: اگر یک هفته شما و همکاران‌تان نباشید، این شهر قابل زندگی نیست، اگر دو هفته کار نکنید، انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها شیوع پیدا می‌کند، بنابراین، کار شما بسیار ارزشمند است، شما خدمت بزرگی به مخلوق خدا به خصوص زائران امام رضا(ع) می‌کنید.

وی با بیان اینکه نفس کار ارزشمند است گفت: هر کسی هر کاری که انجام می‌دهد، مهم و ارزشمند است، امام صادق(ع) وقتی می‌خواستند عده‌ای را به کار کردن تشویق کنند، نمی‌فرمودند به دنبال کار بروید، می‎فرمودند به دنبال عزت خودتان بروید، بدین معنا که بیکاری، تنبلی، بی‌عاری و دست تکدی دراز کردن به سوی دیگران ذلت است.

حجت‌الاسلام مروی گفت: انجام دادن هر کار مشروع و حلالی که انسان را از احتیاج و دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن بی‌نیاز کند، عزت است، در اسلام بسیار به این امر تأکید شده و از آن سو چشم داشتن به مال دیگران بدون کار کردن مذمت شده، نفس کار کردن و ایستادن انسان به روی پای خود برای اداره امورات زندگی ارزش دارد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با افتخار و سربلندی به همه بگویید، من پاکبان هستم، باید به کاری که اگر یک یا دو هفته نباشد، همه چیز بهم می‌خورد، افتخار کرد، شما به نظافت، بهداشت و سلامت مردم مسلمان و زائران این شهر کمک می‌کنید، کار خودتان را کوچک و کم‌ارزش ندانید.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) گرامی اسلام فرمودند، «کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش و کسب روزی حلال تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.» شما هر روز که سر کار می‌روید خطاب به حضرت رضا(ع) بگویید، آقا ما شهر شما را تمیز می‌کنیم، این مردم هم میهمانان شما هستند و ما هم خادم شما هستیم، امام رضا(ع) هم این کار و تلاش ما را می‎بینند.

حجت‌الاسلام مروی گفت: شما با نظافت شهر مشهد دو ثواب می‎برید، هم نفس کار کردن اجر دارد و هم خدمت کردن به شهر و مهمانان امام هشتم(ص)، وقتی انسان صاحب کارش را دوست داشته باشد، از جان و دل کار می‌کند، از زیر کار در نمی‌رود، صاحب‌ کار شما ثامن‎الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است، نه شهرداری.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خدا زیبا است و زیبایی را هم دوست دارد، چقدر هر چیز سر جای خودش است، از طبیعت گرفته تا خلقت انسان چقدر زیبا بوده، ما هم مخلوق خدا هستیم و کارهای‌مان باید زیبا باشد، بنابراین، کاری که بر دوش ما گذاشته شده را باید خوب و تمیز به انجام برسانیم.

آستان‌نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1022988

وب گردی

وب گردی