دلیل ارزان نشدن گوشی تلفن همراه چه بود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: اگر سهم بازار تامین می‌شد باید با کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد، اما به دلیل کمبود در بازار، قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم درستی درباره بازار گوشی تلفن همراه اظهار کرد: زمانی که عرضه با تقاضا همخوانی نداشته باشد قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد و در حال حاضر قیمت گوشی همراه تغییری نکرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه افزود: مقرر شده بود ۶۸ شرکت واردکننده سهم بازار را تامین کنند، اگر سهم بازار تامین می‌شد باید با کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد، اما به دلیل کمبود در بازار، قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد.

وی گفت: سهم بازار طی هر ماه ۶۰۰ هزار گوشی است باید از شرکت‌های واردکننده پرسید چه میزان از این سهم را وارد کرده و بازار را تامین کرده اند.

درستی ادامه داد: امیدواریم شرکت‌های واردکننده طی این هفته نیاز بازار را تامین کنند و اگر این کار را نکنند چاره اندیشی می‌کنیم تا مصرف کنندگان ضرر نکند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با انتقاد از عملکرد برخی از شرکت‌های واردکننده گفت: شرکت‌های واردکننده در حال سوء استفاده از وضعیت بازار هستند و کالا را به صورت سبدی عرضه می‌کنند و به اجبار اجناس را به واحدهای صنفی می‌فروشند در حالی که اینکار خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: اگر این شرکت‌ها سهم بازار را تامین کنند قطعا قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، اما اگر نتوانند اینکار انجام دهند، پیشنهاد خود مبنی بر واردات توسط فروشندگان دارای پروانه کسب را ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: برخی از شرکت‌ها و افراد به دنبال آن هستند تا همانند زمانی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشی وارد کردند و با قیمت ارز آزاد در بازار فروختند مجددا سوءاستفاده کنند.

درستی تصریح کرد: فروشندگان تلفن همراه گرانفروش نیستند بلکه اجناس را به آن‌ها گران می‌فروشند و آن‌ها هم به ناچار با قیمت بالا اجناس خود را عرضه می‌کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1022989

وب گردی

وب گردی