دو دانشمند تاثیرگذار در حوزه فناوری‌نانو برنده جایزه بین‌المللی کابیلر

دو دانشمند فعال در حوزه فناوری‌نانو موفق به دریافت جایز کابیلر شدند. این دو دانشمند در سال۲۰۱۹ بیشترین تاثیر را در بخش استفاده از فناوری‌نانو در تشخیص و درمان بیماری‌ها داشته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه نورث‌وسترن برندگان جایزه بین‌المللی کابیلر (Kabiller) را برای سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. این جایزه هر دو سال یک‌بار به دو دانشمند برتر در حوزه علم‌نانو و نانوپزشکی اعطا می‌شود.

چاد میرکین، استاد دانشگاه نورث‌وسترن برای دریافت جایزه ۲۵۰ هزار دلاری کابیلر انتخاب شد. این جایزه بین‌المللی یکی از معتبرترین جوایز حوزه فناوری‌نانو در بخش پزشکی و زیستی است.

مولی‌ استیونس، استاد امپریال کالج لندن نیز برای دریافت جایزه ۱۰ هزار دلاری محقق جوان کابیلر انتخاب شد.

این دو محقق در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ برای دریافت جایزه خود به شیکاگو دعوت شده‌اند تا در حضور لوریات استفان هال برنده نوبل سال ۲۰۱۶ که یک دانشمند پیشرو در حوزه فناوری‌نانو است، سخنرانی داشته باشند.

کابیلر در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد تا دو جایزه را به دو محقق فعال و تاثیرگذار در حوزه فناوری‌نانو اعطا‌ کند، جایزه اول به محقق برتر و جایزه دوم به محقق جوان و فعال حوزه نانو اعطا می‌شود. این جایزه به افتخار دیوید جی کابیلر از محققان دانشگاه نورث‌وسترن نامگذاری شده است. البته این اولین سالی است که جایزه کابیلر به یکی از محققان دانشگاه نورث‌وسترن داده می‌شود. در این رقابت، یک کمیته داوری بین‌المللی از میان گزینه‌های متعدد، اقدام به انتخاب نفرات برتر برای دریافت جایزه می‌کنند.

کابیلر می‌گوید: «میرکین و استیونز نمونه بارزی از افراد موفق در حوزه فناوری‌نانو هستند که می‌توانند به توسعه روش‌های درمانی و ادوات تشخیص طبی کمک کنند و از این طریق بخشی از چالش‌های شناسایی و درمان بیماری‌ها رفع شود. به همین دلیل است که من از ایجاد انقلاب در حوزه علم حمایت می‌کنم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1023006

وب گردی

وب گردی