واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز به بهره‌برداری رسید

واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تبریز، واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد. واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان (از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی) در محل خلعت پوشان این دانشگاه ایجاد شده است. با راه‌اندازی این واحد، بستر لازم برای انجام کارهای عملی دانشجویان و اساتید حوزه کشاورزی و دامپروری فراهم شده است.

همچنین تا ساعاتی دیگر فاز اجرایی سیستم تصفیه آب قنات با ظرفیت تصفیه آب قنات ۲۰۰ مترمکعب برای مصارف بهداشتی با حضور وزیر علوم در دانشگاه تبریز کلنگزنی خواهد شد. برای اجرای این پروژه در مرحله اول بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

روز گذشته نیز سیستم آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاه تبریز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسئولان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023039

وب گردی

وب گردی