بعیدی نژاد:تبادل کشتی های توقیفی میان ایران و انگلیس غیرممکن است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن بامداد روز سه شنبه گفت؛ طرح پیشنهادی برخی از رسانه های انگلیس برای تبادل کشتی های توقیف شده میان ایران و انگلیس غیر ممکن است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حمید بعیدی نژاد در پیامی توییتری نوشت؛ انگلیس به طور غیرقانونی کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرد این در حالی است که ایران کشتی انگلیس را به دلیل نقض برخی از مقررات امنیتی در تنگه هرمز توقیف کرده است.

انگلیس روز دوشنبه پیشنهاد سید «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی نفتکش ایرانی را رد کرد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: عمل متقابلی وجود ندارد.

وی بدون اشاره به نقض قانون بین الملل از سوی دولت متبوعش در جبل الطارق، ترجیح داد صرفا درباره نفتکش انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز سخن بگوید و مدعی شد: این مساله در مورد نوعی از مبادله نیست، ‌ بلکه در مورد قانون بین الملل و سازوکار قانونی بین المللی است که مورد حمایت قرار گرفته است و این همان چیزی است که ما بر آن اصرار خواهیم کرد.

خرازی پیش تر، درباره موضوع تبادل دو نفتکش توقیف شده ایران و انگلیس گفته بود: امیدواریم که انگلیسی‌ها نفتکش ایرانی را آزاد کنند و طی شدن فرآیند قانونی در ایران هم منجر به آزادی نفتکش انگلیسی شود، اما طبیعی است که چنین حرکت‌هایی از سوی انگلیس به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

کد خبر: 1023045

وب گردی

وب گردی