تغییر و اصلاح رویکرد فرهنگی، یکی از علل ایجاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئله فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی در «اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی» که صبح امروز در سالن فرهیختگان سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر موضوعات فرهنگی، گفت: موضوعات فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد؛ چرا که یکی از علل ایجاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر و اصلاح فرهنگ است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، توقع اولیه از مدیران واحدهای دانشگاهی این است که تحول فرهنگی اعم از مسائل اعتقادی، انقلابی و میهنی را در دانشگاه ایجاد کنند؛ چرا که دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و باید فضای آن به گونه‌ای باشد که مشخص شود این دانشگاه در تراز اهداف نظام قرار دارد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه که لقب «اسلامی» دارد، باید به موضوعات دینی، اعتقادی و به ویژه علوم قرآنی توجه داشته باشد.

وی افزود: در این رابطه در درجه اول انتظار ما از رؤسای واحدهاست که به موضوعات فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند و اگر خدای ناکرده علیه اسلام، انقلاب و ارزش‌های ملی مطالبی بیان می شود به سادگی و بی توجهی برخورد نشود که قابل قبول نیست.

دکتر ولایتی با بیان اینکه اولویت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به معنای کم‌توجهی به حوزه علم و پژوهش نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در کنار توجه به آموزش‌های اسلامی و اعتقادی، حرف اول علمی را در جهان داشته باشد و پیشرفت در حوزه آموزش و پژوهش به ویژه در حوزه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه امور قرار دهد و انتظار از دانشگاه کمک به توسعه و پیشرفت کشور است.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اهمیت توجه به حوزه دانش‌آموزی و مدارس سما در دانشگاه، افزود: اکنون فردی به عنوان معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی (سما) انتخاب شده که عمر خود را در وزارت آموزش و پرورش گذرانده و این دانشگاه 800 مدرسه سما در اختیار دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق همه دانش‌آموزان آن در رتبه‌های بالای علمی و معرفتی قرار گیرند.

دکتر ولایتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه، می‌تواند یک زنجیره فرهیختگان را تشکیل دهد و نظارت بر دانش‌آموزان و مدارس بسیار مهم است که رؤسای واحدهای دانشگاهی باید به این موضوع نیز توجه جدی داشته باشند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دوره جدید و با حضور بطحایی، 100 مدرسه از 800 مدرسه سما تبدیل به مدارس علوم قرآنی خواهد شد.

وی با تأکید بر کاربردی بودن دانش و مهارت‌آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دروسی که در واحدهای این دانشگاه ارائه می‌شود، باید متناسب با شرایط بومی هر منطقه باشد تا بتواند به رونق صنعت، تولید و کشاورزی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023064

وب گردی

وب گردی