مسئولیت روابط عمومی، چیدن ویترین دانشگاه است/ تمرکز ما به سمت روزنامه‌‌‌نگاری علمی خواهد بود

سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز گفت: دوره جدید مدیریت رسانه‌های دانشگاه آزاد به مباحث کیفی توجه ویژه دارد و تمرکز ما در رسانه‌ها به سمت روزنامه‌نگاری علمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مدیران روابط عمومی مراکز استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم‌و‌تحقیقات در حال برگزاری است.

مرتضی خلفی‌زاده سرپرست خبرگزاری آنا و سرپرست موقت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در این مراسم گفت: واحد‌های استانی در خبرگزاری‌های مختلف دفتر دارند که این ظرفیت در دانشگاه آزاد هم وجود دارد؛ البته تغییرات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی خیلی به نفع روابط عمومی‌ها نبوده است.

وی افزود: هر چقدر مجموعه دانشگاه به توان تولید خبر توجه کنند کیفیت تولید مجموعه رسانه هم افزایش می یابد و تولیدات رسانه‌ای ما رابطه مستقیمی با عملکرد روابط عمومی‌ها دارد.

خلفی‌زاده تصریح کرد: مسئولیت روابط عمومی، چیدن ویترین دانشگاه است و باید تلاش شود این ویترین زیبا ارائه شده تا جذابیت لازم ایجاد شود که دانشجو، دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند.

سرپرست خبرگزاری آنا ادامه داد: توزیع پیام در رسانه‌های جمعی و رسانه‌های مجازی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. جذابیت جذب دانشجو از دل سوژه و دستاوردهای واحد‌های دانشگاهی بیرون می‌آید که باید در رسانه‌های متنوع و محلی توزیع شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید با مأموریت‌های دانشگاه حرکت کنند، افزود: رقابت رسانه‌های ما با تعداد و ظرفیت محدود با رسانه‌های عمومی کشور کاری دشوار است؛ اما با توجه به تأکید مجتبی توانگر سرپرست مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد، مقرر شد خبرگزاری آنا دیده‌بان دانشگاه آزاد اسلامی باشد به نحوی که در تمام گروه‌ها به حوزه علمی و دانشگاهی توجه شود؛ امری که در اکثر رسانه‌ها مورد واقع غفلت شده است و توجه به مباحث علمی مزیت نسبی رسانه‌های دانشگاه آزاد است.

خلفی‌زاده افزود: ایسکانیوز به عنوان رسانه پشتیبان خبرگزاری آنا کار آموزش، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط میان کارمند، دانشجو و استاد را به عهده دارد. حوزه آموزش و شبکه‌های اجتماعی در ایسکانیوز به شدت تقویت خواهد شد، همان‌طور که دکتر طهرانچی مسئولیت و هدف رسانه در عصر جدید را به خوبی تبیین کرد.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ در رسانه‌های غیررسمی بسیار بالاست که مأموریت جدید روابط عمومی‌ها در راستای توجه به رسانه‌های غیررسمی تعریف خواهد شد؛ چون آینده عرصه خبر برای خبرنگارانی‌ است که در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و برای خود شبکه‌سازی کنند تا بتواند با حفظ برند رسانه، مأموریت خود را انجام دهند و تأثیرگذاری مناسبی در سطح جامعه داشته باشند.

خلفی‌زاده با بیان اینکه حوزه تولید محتوا در دوره جدید باید جدی گرفته شود گفت: تمرکز ما در رسانه‌ها به سمت روزنامه‌نگاری علمی خواهد بود؛ یعنی به زبان ساده برای درک مباحث جامعه که آگاهی عمومی را نسبت به علم ارتقا می دهد. از طرفی قصد داریم روزنامه‌نگاری مستند را هم پیگیری کنیم؛ مثلاً در حوزه اقتصادی خبرنگاران با بررسی علت و دلایل کاهش قیمت سکه، تحلیل های کارشناسانه ارائه دهند یعنی به علل و جزئیات بیشتر توجه شود و از سخت خبری فاصله بگیریم.

سرپرست موقت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ادامه داد: باید به مباحث گزارش‌نویسی بیشتر توجه کنیم و در کنار رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها هم باید به طرح پایش آزاد توجه کنند؛ یعنی مسأله محوری و سوژه محوری مورد توجه قرار می گیرد که این مأموریت در رسانه‌های دیگر هم به نحوی تبیین شده است.

خلفی‌زاده افزود: برخی از اخبار استانی را باید به رسانه‌های بومی و محلی ارائه داد و دوره جدید مدیریت رسانه‌های دانشگاه آزاد به مباحث کیفی توجه ویژه دارد. در روزهای اول کاری جلسات سوژه با حضور سردبیر را آغاز کردیم که روابط عمومی‌ها هم باید برای سوژه برنامه‌ریزی کنند و سوژه از گفت‌و‌گو با دانشجویان و استادان استخراج می شود.

خلفی‌زاده تاکید کرد: متن و حاشیه ظرفیت بسیار مناسبی برای اخبار حاشیه‌ای و دستاوردهای پژوهشی دارد که گاهی بخش‌های مدیریتی دانشگاه آزاد را به صورت حرفه‌ای به چالش می کشد و روابط عمومی‌ها باید از این ظرفیت استفاده کنند که در کانال‌های خبری و آپارات بازدید بسیار بالایی دارد.

خلفی‌‌زاده با شنیدن صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عالمیان روابط عمومی واحد خوراسگان، که به عنوان نماینده روابط عمومی واحد‌های کشور صحبت کرد؛ افزود: در هر واحد روابط عمومی یک نفر باید مسئول تهیه و تنظیم خبر برای خبرگزاری‌‌‌‌ها باشد و خبرگزاری آنا به بخش استان‌ها هویت داده است.

سرپرست موقت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران تصریح کرد: با حفظ شرایط امنیتی باید پژوهشگران مطرح واحدها به همراه دستاوردهایشان معرفی شوند و در بسته متن و حاشیه هم تلاش می‌‌‌کنیم با تداوم بررسی دغدغه‌‌‌های دانشجویان دانشگاه آزاد به حواشی و غفلت‌‌‌‌های آموزش عالی کشور هم بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023096

وب گردی

وب گردی