دو آمریکایی به تلاش برای سفر به مصر و عضویت در داعش متهم شدند

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، دو آمریکایی رسما به تلاش برای سفر به سینای مصر به منظور عضویت در گروه تروریستی داعش متهم و روند محاکمه آنها آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقام‌های قضایی آمریکا با اشاره به بازداشت چهارم مردادماه دو شهروند آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی «آریزونا» اعلام کرد که آنها می‌خواستند به مصر سفر کرده و خود را به تروریست‌های داعش در شبه جزیره سینا برسانند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دادگستری آمریکا از آغاز روند رسیدگی قضایی دو تبعه آمریکایی به اتهام «توطئه» برای سفر به سینای مصر به منظور پیوستن به تروریست‌ها داعش خبر داده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد) احمد مهد محمد و عبدی یمانی حسین به دلیل توطئه برای حمایت مادی از داعش که یک سازمان تروریستی خارجی است، بازداشت شدند».

وزارت دادگستری آمریکا افزود: «متهمان با هدف سفر به سینا و پیوستن به داعش، بلیط هواپیما به مقصد مصر تهیه کرده بودند».

طبق این بیانیه، ماموران «اف‌بی‌آی» این دو تبعه آمریکایی را در فرودگاه بین‌المللی «توسکان» در ایالت آریزونا بازداشت کردند.

مقام‌های اف‌بی‌آی به وزارت دادگستری خبر داده بود که آنها حامی ایدئولوژی داعش بوده و درنظر داشتند یا به این گروه تروریستی در خارج از آمریکا بپیوندند و یا اینکه یک حمله در درون آمریکا انجام دهند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرده که هر دوی این متهمان، زاده سومالی هستند و از این کشور به آمریکا مهاجرت کردند.

کد خبر: 1023113

وب گردی

وب گردی